Beste forumbezoekers,
ik ben sinds kort student-af maar zou in september een nieuwe voltijdse opleiding beginnen.
Ondertussen sta ik ingeschreven als werkzoekende, gezien ik verkeerde in de veronderstelling dat dit verplicht was zodra ik student-af was.
Gezien ik echter in september opnieuw wil gaan studeren en ik niet in geldnood zit, heb ik momenteel geen behoefte aan een vaste of tijdelijke job.
De VDAB is hier echter niet tevreden mee en eist dat ik verscheidene interims ga uitvoeren.
Om mijn kindergeld te blijven ontvangen, zou het volgens de VDAB echter noodzakelijk zijn dat ik ingeschreven sta als werkzoekende (en dus moet solliciteren en interimjobs uitvoeren).
Ik hoorde echter recent van een vriendin dat zij ooit in een dergelijke situatie zat en zich gewoon niet ingeschreven had als werkzoekende en toch haar kindergeld nog ontving.
Weet iemand wat hier nu eigenlijk van waar is? Kan ik mij uitschrijven als werkzoekende en alsnog mijn kindergeld ontvangen? (Ik ben jonger dan 25 en werk niet tenzij af en toe met dagcontract of als vrijwilliger.)
Vriendelijke groeten,
Raponsje