Beste mensen,
Sorry alvast om weeral eens de vraag te moeten stellen van: "waar heb ik nu eigenlijk recht op"... en daarna "hoe moet ik het aan boord leggen"
Even mijn situatie schetsen. Ik was student. Ik kreeg een verkeersongeluk (werd van de baan gereden door iemand die bezig was met de gsm en doorreed. Nummerplaat was een uitgeschreven exemplaar uit Charleroi... rarara) tijdens de studies waardoor ik niet meer kon verder studeren. Eveneens zorgde het ongeval ervoor dat ik werkonbekwaam was. Het ongeval gebeurde in april 2012.
Ik werd geopereerd in april, complicaties in september, een medische fout in oktober en een rechtzetting in de mate van het mogelijke in april 2013, juli en september.
Ik mocht van mijn ouders geen papieren invullen voor invaliditeit (invaliden zijn profiteurs volgens hen). Nu woon ik samen met de vriendin en heb ik ondertussen wel mijn aanvraag ingediend bij het VAPH voor IVT - IT.
Nu komt het Belgisch systeem erbij: aangezien ik nog student was kan ik niet bij de RVA terecht voor werkeloosheidsuitkeringen. Er blijft alleen nog de IT - IVT over voor zover ik weet / verteld wordt door de mutualiteit.
Hoe zit het nu werkelijk?
Ik verwacht eigenlijk niet veel. Ik had graag een rolstoel gekregen aangezien ik deze dagelijks intensief gebruik. Het probleem is dat ik alleen "recht heb" op een bomma rolstoel volgens mijn stelsel binnen de mutualiteit. Er moet eerst een uitslag komen van de dokter dat mijn situatie definitief is. Die uitslag zal er echter niet komen vooooooor 2016 (2 jaar na de laatst geplande operatie).
Sorry voor mijn warrige vraag en ongestructureerde post...
Kan iemand mij wat meer vertellen over hoe het RVA en ziekenkas systeem nu in elkaar zit?
Alvast bedankt!