Geschorst wegens vreemde werkwijze van VDAB

Jan S
Berichten: 397

Re: Geschorst wegens vreemde werkwijze van VDAB

#211 , 08 jun 2011 14:50

en zo zijn er alweer 15 (15!) pagina's gevuld...
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#212 , 08 jun 2011 15:40

Tja, het is dan ook een onderwerp dat vele mensen beroert, natuurlijk. Je staat hier sowieso aan één van de kanten: ofwel werk je en draag je de helft van je loon af, waarmee dan onder andere werkloosheidsuitkeringen betaald worden. Ofwel ben je zelf werkloos en neem je die uitkeringen in ontvangst. Je bent dus "sponsor" of "gepsonsorde". Dan heb je ook nog echte sponsors die door tegenslag even moeten gesponsord worden, maar zo snel mogelijk weer zelf willen sponsoren. Spijtig genoeg krijg ik meer en meer de indruk dat deze laatste groep een minderheid is, en dat meer en meer mensen gewoon hun héle leven willen gesponsord worden en gelijk welke reden goed is om die sponsoring te rechtvaardigen. Tot op zo'n punt dat ze zelf die argumentatie terecht vinden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#213 , 08 jun 2011 17:42

Persoonlijk heb ik geen enkel bezwaar tegen de sociale bijdragen op mijn loon om de heel eenvoudige reden dat die sociale bijstand er ook zal zijn wanneer ik of naasten deze nodig heeft (meestal toch, want ik heb het zelf ook al anders meegemaakt).
Het zogenaamde profetariaat, dat is een geheel ander verhaal... Naaste familie van me werkt voor de vdab. Volgens hem is er wel een merkwaardige trend bij de definitief geschorsten: bijna 60% van hen is binnen de zes maanden opnieuw full time aan het werk... De conclusie laat ik ieder voor zich maken.

Maar dit is wellicht een discussie voor op een andere plaats?

Reclame

vandeput
Berichten: 1

#214 , 12 jun 2011 17:17

Voor vragen over het gewenste karakter van RVA-verhoorders
kan u terecht bij jobs@rva.be

Indien je zelf instaat bent tot zulk gedrag
solliciteer hier
http://www.rva.be/D_RVA/Jobs/Vacatures/ ... tentNL.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Werkloosheid”