Gisteren kreeg ik een brief in de bus van RVA, een oproeping voor het tweede gesprek op 12-12-2013 voor de controle naar mijn zoekgedrag naar werk.
Het eerste gesprek dateert van 9-08-2010, dus er zit meer dan 3jaar tussen het eerste en tweede gesprek.
Dus na het eerste gesprek heb ik reeds deeltijds gewerkt maar jammer genoeg mijn ontslag gekregen wegens medische overmacht.
Nu staat er in de brief dat het gesprek dient om na te gaan of ik mij gehouden heb aan de overeenkomst die na het eerste gesprek is opgemaakt.
In de overeenkomst stonden de standaard dingen zoals naar de vdab gaan voor een individueel gesprek, inschrijven in een intrimkantoor, elke week zoveel vacatures versturen,...
Volgens mij heb ik mij hier zeker wel aan gehouden gezien ik na het eerste gesprek aan het werk ben gegaan.
Ook heb ik mij toen ingeschreven in een interimkantoor en ben ik ook naar vdab gegaan voor dat individuele gesprek (daar heb ik ook bewijs van met datum en stempel van vdab).
Is het normaal dat ze je meer dan 3jaar na het eerste gesprek oproepen voor het tweede gesprek zelfs nadat je gewerkt hebt en het dus volgens mij wel duidelijk is dat je alles in het werk hebt gesteld om werk te vinden, gezien ik na het eerste gesprek werk had gevonden.
En ik heb momenteel samen met vdab een trajectovereenkomst waarbij ik maandelijks op gesprek moet die gestart is in juli 2013.
Ik heb mij laten vertellen dat RVA je niet kan oproepen tijdens een traject bij vdab. Maar blijkbaar gebeurt dit dus wel?