Beste,
Ik startte in april 2013 een GCV op. Ik werkte voltijds als bediende voor een bedrijf en wou na mijn uren wat bijverdienen. Daar ik per jaar meer zou gaan verdienen dan toegelaten in bijberoep, besloten we een GCV te openen.
Ik werd kort na de oprichting ontslagen op mijn vast werk.(economische redenen) Ik werkte tot 08/08/2013 en vroeg dan een uitkering aan.
Ik gaf aan de vakbond ook aan dat ik een GCV had, dat ik die enkel wens te gebruiken om s'avonds of in het weekend wat bij te werken. Ik ben sinds mijn ontslag ook terug werk aan het zoeken.
De RVA nodigde me uit en ik vertelde hen de eerlijkheid. Dat ik sinds eind juni geen activiteit meer had, deze GCV levende hield om op termijn hier mijn hoofdberoep van te maken en eventueel tijdens de uitkering wat bij te verdienen indien ik dat nodig had.
De dag dat ik bij de RVA kwam was ik al terug bijna 1 maand actief als bediende.
Nu krijg ik gisteren bericht dat voor de periode van 09/08/2013 tem 08/10/2013 ik geweigerd ben voor mijn uitkering. Serieuze streep door mijn rekening.
Ik sta verstomd dan hoe mijn eerlijkheid, mijn goede wil om de dingen correct te doen, nu afgestraft wordt door het systeem.
Ik ben deze ochtend naar de vakbond geweest en me laten vertellen dat de slagingskans in beroep heel klein is. Ze zeiden me wel dat als ik mezelf zou laten ontslagen in de GCV, op datum 30/06/2013 bijv (voor aanvraag uitkering) en ik het zelfde doe met het sociale verzekeringsfonds, ik wel aanspraak zou maken in terugwerkende kracht op die uitkering.
Wat is hier juist? Dit gaat me 2x geld kosten, 1x om te publiceren dat ik geen zaakvoerder meer ben maar stille vennoot (met aandelen) en 1x om me terug zaakvoerder te maken na 01/11/2013 bijv.
En is het dan zeker dat ik ze ga krijgen? Wat zijn mijn slagingskansen?
Wat zijn de andere mogelijkheden?
Graag wat info als mogelijk
David