zwartmaken ex-werkgever

Loria
Topic Starter

zwartmaken ex-werkgever

#1 , 11 sep 2013 20:01

Wat doe je wanneer je ergens werd ontslagen ( niet dwingend, met opzegperiode incluis). Je gaat solliciteren, op 7 plaatsen maak je een goeie beurt en mag je naar een 2de, 3de gesprek en krijg je uiteindelijk altijd te horen: we hebben naar je ex-werkgever gebeld en die heeft me redenen gegeven om je niet aan te werven.
Het ontslag was zogezegd om economische veranderingen, maar het is duidelijk dat de ex-werkgever die persoon zwart maakt. Persoon werd laatste maanden door de ex-werkgever gepest. Ze was een tijdje ziek en is op basis daarvan serieus gepest.
Na een telefoontje naar de ex-werkgever volgde het oordeel: ik geef enkel een correct oordeel over haar.

Wat kan je doen? de vakbond kan er niets aan doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 11 sep 2013 22:17

je kan er idd niets aan doen als er geen laster in het spel is.

Als de werkgever dus beweert dat bvb je kassa nooit klopte en hij kan dit aantonen, dan mag hij dit zeker zeggen. Zegt hij concreet hier dat ze vaak afwezig was (zonder de ziekte te vermelden), is dit ook een wettelijk correcte daad.

lucas123

#3 , 12 sep 2013 08:54

Je kan een vriend laten bellen naar de oude werkgever en zich laten voordoen als nieuwe potentiele werkgever. Dan weet je wat hij allemaal zegt...en misschien opnemen met een smartphone...

Reclame

Alfredo

#4 , 24 sep 2013 11:20

Ik denk dat een opname met smartphone en dergelijke niet als bewijs geld mocht je verdere stappen... ondernemen.

JPV: aangepast wegens scheldwoorden

JPV

#5 , 24 sep 2013 11:42

toch wel.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 sep 2013 17:02

Zeker wel zolang maar een van de partijen zijn akkoord geeft en in dit geval is het uw vriend.
Perfect in orde en te gebruiken in een rechtszaak.

Terug naar “Werkloosheid”