recht op stempelgeld?

Maure
Topic Starter
Berichten: 13

recht op stempelgeld?

#1 , 17 aug 2013 19:18

beste,

vorig jaar was ik huismama (van mei 2012 tot maart 1013) momenteel werk ik als huishoudhulp met dienstencheques
mijn vraag is nu of ik recht heb op stempelgeld moesten ze mij ontslaan(omdat ik nu nog maar 5maand werk)
kunnen jullie ook zeggen hoeveel stempelgeld ik ongeveer zou ontvangen?
ik werk momenteel 20 uren in de week(is meer dan voldoende met 4 kleine kindjes) en heb een uurloon van 10.65euro.
ik zou graag een opleiding volgen,(orthopedagogie) kan ik dan 4 jaar mijn volledig dopgeld behouden (de opleiding duurt 4 jaar)

mvg,
Laatst gewijzigd door Maure op 17 aug 2013 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 17 aug 2013 19:31

""moesten ze mij ontslaan""!!
mi wenst u ontslag te nemen met behoud van stempelgeld!

Maure
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 17 aug 2013 19:58

nee moesten ze mij ontslaan heb ik dan recht op stempelgeld? als ik zelf mijn ontslag geef weet ik dat ik niet kan stempelen.
ik zou mijn werkgever eventueel willen vragen als ze me ontslaan

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 17 aug 2013 21:23

Voor u ontslag neemt toch eens eerst contact opnemen met
- uw vakbond
- de VDAB

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 17 aug 2013 21:24

ik zou mijn werkgever eventueel willen vragen als ze me ontslaan
Uw vraag is dus : "Hoe kan ik uitkeringsfraude plegen?"

Dit is een juridisch forum.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 17 aug 2013 21:29

stempelen en studeren kan in zoekmachine stempelgeld en studeren invoeren en u komt op een aantal site die uitleg geven.
Het kan want we hebben zo iemand in onze familiekring ... gewerkt - kindjes en nu terug aan het studeren.

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8961,d.ZGU" onclick="window.open(this.href);return false;.

Laten ontslagen en dan ... dat is echt niet netjes...

Maure
Topic Starter
Berichten: 13

#7 , 17 aug 2013 21:36

dus als ik het goed lees kan ik zelf mijn ontslag indienen en toch stempelgeld ontvangen als ik de vrijstelling krijg van de rva. het is een knelpunt beroep, die ik zou volgen via de vdab

rechtvaardig
Berichten: 105

#8 , 17 aug 2013 21:52

of je kan stempelen hangt in de eerste plaats af van de voorwaarden:
Wanneer heb je recht op werkloosheidsuitkeringen?

Het is de RVA die beslist over je recht op werkloosheidsuitkeringen.

Je moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

Ingeschreven zijn als werkzoekende bij de VDAB.
Een minimum aantal arbeidsdagen gepresteerd hebben. Deze dagen moeten liggen in de periode die de werkloosheid voorafgaat (=referteperiode).
Ben je jonger dan 36, dan moet je 312 dagen gepresteerd hebben (zesdagenweek) in een referteperiode van 18 maanden.
Ben je 36 tot 49 jaar, dan moet je 468 dagen gepresteerd hebben (zesdagenweek) in een referteperiode van 27 maanden.
Ben je 50 of ouder, dan moet je 624 dagen gepresteerd hebben (zesdagenweek) in een referteperiode van 36 maanden.
Arbeidsgeschikt zijn. Dit betekent dat je geen uitkeringen voor ziekte of arbeidsongeschiktheid van het ziekenfonds mag ontvangen.
Werkloos zijn buiten je eigen wil. Het mag niet jouw schuld zijn dat je ontslagen bent. Als je dus zelf ontslag neemt, heb je geen recht op werkloosheidsuitkeringen.
Geen inkomen hebben.
Hoeveel bedraagt de werkloosheidsuitkering?

Het bedrag van je uitkering wordt berekend op het geplafonneerd brutoloon dat je in de laatste 6 maanden gedurende tenminste 4 weken hebt ontvangen.

Ook je gezinstoestand en je werkloosheidsperiode bepalen de grootte van je uitkering.

Een werkloosheidsuitkering bedraagt minimaal 552,50 euro en maximaal 1025,75 euro per maand.

Meer info hierover vind je op de website van de RVA.
als TS in totaal maar 5 maanden heeft gewerkt heeft ze zowiezo geen recht op uitkering en is al de rest voorbarig en niet van toepassing

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 18 aug 2013 08:54

dus als ik het goed lees kan ik zelf mijn ontslag indienen en toch stempelgeld ontvangen als ik de vrijstelling krijg van de rva. het is een knelpunt beroep, die ik zou volgen via de vdab
nee, of enkel na (een lange) sanctie

Terug naar “Werkloosheid”