Opleidingscentrum collectief verlof

Ruben1000
Topic Starter

Opleidingscentrum collectief verlof

#1 , 17 jul 2013 15:34

Hallo. Ik heb een paar vraagjes. Ik ben momenteel volledig werkloos en volg een opleiding. Als volledige werkloze heb ik recht op 24 dagen verlof. Elke maand krijg ik een formulier C98 die ik aan mijn (blauwe) stempelkaart moet bevestigen. Deze maand is er een collectieve sluiting van het opleidingscentrum van 22/07/'13 tot 02/08/'13, wat ook op het formulier(C98) genoteerd staat. Mijn vraag is: of ik op mijn stempelkaart die dagen dat het centrum sluit, ik ook verplicht ben om verlof te nemen en dus een V moet zetten op de controle kaart? En mijn tweede vraag: Worden deze "vakantie" dagen betaalt door de RVA? Vorig jaar was ik ook werkloos, dus heb dit jaar geen vakantiegeld gehad(dit om mijn situatie te schetsen).

mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 jul 2013 06:50

je bent niet verplicht om verlof te nemen, als je wil kan je gaan werken, anders kan (maar moet je niet) je verlof nemen en aanduiden met een "V". Die dagen worden wel betaald als werklozen, gezien je geen recht hebt op vakantiegeld.

Ruben1000
Topic Starter

#3 , 18 jul 2013 08:09

Bedankt JPV voor de deskundige uitleg.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”