beroep invaliditeit en verlies uitkering door fout vakbond

sacima
Topic Starter

beroep invaliditeit en verlies uitkering door fout vakbond

#1 , 10 jun 2013 10:19

ik ga beginnen bij het begin van een lang verhaal
ik heb in mei vorig jaar een beroep aangetekend tegen het schrappen van mijn invaliditeit
toen ik mijn eerste werkloosheidsuitkering moest krijgen kreeg ik een brief van de vakbond dat ik maar recht had op deeltijdse uitkering
ik heb altijd voltijds gewerkt enkel de laatste jaren deeltijds, ik heb toen een papier binnengebracht op mijn vakbond van deeltijds met behoud van rechten van een voltijdse.
dus ik naar mijn vakbond gestapt en gezegd dat dit niet klopt, ze beaamde dit en gingen dit laten rechtzetten bij de rva...
na 9 maanden bellen en langstgaan nog steeds niet in orde, ik was dit beu en vroeg om nu te bellen en te horen wat er mis was... de RVA had dit papier nooit ontvangen???
ik thuis recht een kopy gaan halen en deze terug binnengebracht bij de vakbond, nu ondertussen meer dan een jaar verder is dit nog steeds niet in orde en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
komt er nog bij dat na een jaar mijn uitkering zakte, ik weer gevraagd of dit kan met de rechtzaak die tegen de invaliditeit loopt... ja maar je had 33 % moeten aanvragen VOOR je uitkering zakte maar ik weet niet of dit kan als je in beroep gaat voor 66%????? ik wil meer informatie bij de vakbond maar daar kunnen ze mij telefonisch niet helpen en zou dan tot hun moeten komen nu is dit moeilijk wegens mijn gezondheids toestand en ze willen mij dus niet meer verder helpen
ik ben ten einde raad en vraag mij af of er geen instantie is die je kan verder helpen met klachten enz...

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding