trajectbegeleiding

goudbloem
Topic Starter
Berichten: 8

trajectbegeleiding

#1 , 22 mei 2013 16:20

Hallo iedereen
Ik ben 54 , net ontslagen, werkte als schoonmakster. Heb een outplacement gekregen van mijn werkgever, zelfs verplicht om te volgen. Vandaag ben ik bij consultant geweest. Gezien ik ernstige problemen met mijn rug heb heeft een consultant me voorgesteld zo snel mogelijk me naar geneesheer van RVA te sturen om me arbeidsongeschikt te verklaren en ook traject begeleiding te volgen. Langs andere kant zegt mijn huisarts dat ik waarschijnlijk beter op het ziekenkas ga zitten. Wat staat me te wachten behalve dat ik zeker heel eenzame dagen met veel pijn doorbreng.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Johan1975
Berichten: 5

#2 , 28 mei 2013 14:22

de RVA dokter je arbeidsongeschikt verklaren? Dan ga je op ziekenkas moeten.
Of wer d er bedoeld 33% aanvragen bij RVA-dokter: weinig zinvol: de enige verplichting die wegvalt is het inschrijven bij PWA, maar verder kan/moet je wel degelijk nog op zoek naar werk.

Jij bent de enige die je lichaam voelt: acht je jezelf in staat om te werken? Als je zelf vind van niet, volg dan het advies van je dokter.
Denk je dat je wél nog kan & wil werken, vraag dan de toestemming van je dokter.

Indien je de toestemming van je geneesheer hebt, kun je best GTB aanspreken.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”