vdab---skill builders----RVA!

ribafire
Topic Starter

vdab---skill builders----RVA!

#1 , 16 aug 2012 14:14

Hey iedereen! Ben al weerkloos ongeveer 8 maanden ! Heb me eerst bij vdab moeten inschreven , drn na ongeveer 2 maanden hebben ze me gestuurt bij en organisatie die u eigenlijk helpt om werk te vinden , leert je een beetje op hoe dat je zou beter moeten soliciteren, helpt u een goede cv op te stellen ezv..( die organisatie noemt SKILL BUILDERS) . die cursus duurde half jaar , ondertussen heb ik nog steeds niets gevonden! Mijn vraag is ondertussen , is er iemand die die cursus gevolgd had?, wordt je direct na dicursus uitgeroepen door Rva ! Kan Rva direct je van eerste keer schortsen ? welke bewijzen zou je moeten aan rva laten zien? is er genoeg als je je online solicitaies met geweigerde mails laat zien of niet?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 16 aug 2012 15:59

http://www.rva.be/D_Opdracht_W/Werkneme ... InfoNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

elk bewijs van sollicitatie telt, dus een mail waarin staat dat je niet voldoet voor de functie wijst ook op een sollicitatie en is dus een bewijs. Als je natuurlijk 20 keer voor hetzelfde solliciteert zullen ze dit slechts 1 keer aanvaarden.

ribafire
Topic Starter

#3 , 16 aug 2012 17:45

JPV Danku voor een snelle antwoord , die "infoblad- werknemers" is juist wat ik zocht! Heb snel een beetje nagekeken maar denk toch dat tegenwordig is rva veel strenger met de eisen dan op die papier staat! vind je het zelf niet ?

Reclame

JPV

#4 , 16 aug 2012 20:09

het hangt sterk af van de regio waarin je RVA kantoor ligt. RVA is, naar m'n persoonlijke mening, bij DISPO voor 90% correct. Wat voor een persoonlijke evaluatie op slechts een half uur/uur tijd toch best wel in orde is. De 10% resterende is een mix van beslissingen waar de RVA het verkeer heeft zowel in het voordeel als nadeel van de werkloze. Combineer dat over minimaal 2 evaluaties (pas na 2 evaluaties kan je effectief een sanctie krijgen) en je hebt een foutpercentage die zeker niet slecht is.

Dat er individuele beslissingen vallen die mss iets te zwaar zijn voor een bepaalde persoon zal je nooit kunnen vermijden. Ik kan het aantal foutieve beslissingen mét gevolgen voor het lid na zo'n 4 jaar begeleiden van DISPO-gesprekken echter héél gemakkelijk op 1 hand tellen.

ribafire
Topic Starter

#5 , 16 aug 2012 22:40

Jpv nog eens mercie voor een goede toelichting, heb nog iets vergeten te vragen , een jaar geleden heb ik wel een lening genomen voor een appartement van 158000 ero in antwerpen(niet het beste reputatie, wat betreft steden, he! ) voor 15 jaar ! Dus nu betaal eigenlijk 900 euro allen maar voor appartement zelf! elektriciteit , kosten , eten dat tel ik allemaal niet mee! Mijnn vraag is of rva neemt het ook in aanmerking , kunnen ze me ook schortsen in zo een moelijke situatie voor me ?, of voor hun maakt het hellemaal niet uit ?

Bedankt !

JPV

#6 , 17 aug 2012 09:01

Ik zie niet in waarom ze daar rekening mee moeten houden. Dat je een dure levensstijl hebt/had, maakt niet dat je daarom minder vlug geschorst moet worden dan eenzelfde persoon die géén mogelijkheid had om via een lening een appartement te kopen. Dat is een argument dat er toch niet toe doet? Het zou nogal onfair zijn tegenover iemand die bvb géén spaargeld had om een deel van de aankoop van het appartement met eigen middelen te doen en daardoor geen lening kon krijgen.

Jij bedoelt dat je vlugger in financiële problemen zou komen dan iemand anders (die bvb maar een kamer van 300 euro/maand huurt), maar je bent perfect in de mogelijkheid om dat appartement opnieuw te verkopen en een kamertje van 300 euro/maand te huren en zo het probleem zelf op te lossen.

Er bestaat trouwens vanuit de overheid een gratis verzekering gewaarborgd wonen, waarmee je bij langdurige onvrijwillige werkloosheid een stuk van je lening kon betaald worden gedurende een bepaalde periode.

Terug naar “Werkloosheid”