Deeltijds werken in werkervaringsproject en aanvulling loon

lucas123
Topic Starter

Deeltijds werken in werkervaringsproject en aanvulling loon

#1 , 03 jul 2012 12:38

Stel dat ik deeltijds (19 uur per week) gedurende een jaar ga werken in een WEP+ regime (werkervaringsproject).
Ik ben nu voltijds uitkeringsgerechtigd werkloze.
1. Kan ik mijn loon dan laten aanvullen met een uitkering tot op het niveau van mijn werkloosheidsuitkering of misschien nog hoger ?
2. Als ik in het WEP regime deeltijds werk: ben ik dan nog verplicht te solliciteren voor een voltijdse job zoals bij een normale deeltijdse job ?
3. Welke invloed heeft het deeltijds werken in dit wep regime op de degressiviteit en de hoogte van mijn werkloosheidsuitkeringen (denk aan de aanvulling op het loon)
a. tijdens
b. en na de WEP periode van 1 jaar ?

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 jul 2012 14:05

1) ja, meestal hoger
2) ja, al zal je niet gecontroleerd worden op het zoeken naar werk indien je niet in een activeringsprocedure zit én je een lange WEP+ hebt.
3) als ik me niet vergis schorst WEP de degressiviteit, maar telt WEP+ wel niet mee. Hiervan ben ik wel niet 100% zeker.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”