berekening uitkering volgens periode

4ringsdude
Topic Starter

berekening uitkering volgens periode

#1 , 21 nov 2011 17:33

De berekening van een uitkering wordt bepaald door hoelang je al zonder werk zit..
Tussen 1 en 6 maand (periode 1)
Tussen 7 en 12 maand (periode 1)
vanaf 13 maand periode 2

Maar wat als je werkloos bent en je werkt via interim bijna 6 maand... dan moet men zich opnieuw inschrijven als werkloze werkzoekende...maar wat met die periodes? Begint dat terug vanaf 0 of telt dat gewoon verder?

Ik heb de vraag gesteld aan de vakbond en kreeg niet echt een antwoord...

Ik heb 15 jaar gewerkt 'zonder onderbreking) en ben in maart van vorig jaar zonder werk gevallen , maar heb enkele interim jobs gedaan waarvan een periode van maart dit jaar tot augustus.

Maar nu zou ik dus op het minimum vallen omdat ik meer dan 1" maande werkloos zou zijn... wat dus niet klopt als ze rekening houden met de gewerkte periodes na maart 2010.

Wie kan mij hier wat meer uitleg over geven. Ik ben getrouwd met 2 kinderen en mijn vrouw werkt (heb haar gezinshoofd gemaakt toen ik werkloos werd)

alvast bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 21 nov 2011 20:31

de reden waarom je niet echt een antwoord kreeg is omdat het "nogal" ingewikkeld is. In principe telt het gewoon verder, tenzij je opnieuw een bepaalde periode tewerkstelling kan bewijzen. Dat hangt af van een gewone nieuwe periode van tewerkstelling of van 3 jaar (héél kort en simpel uitgelegd).

Nu, sowieso:
- je zal nu nog niet op het minimum vallen (da's de forfait), gezien je tewerkstellingsverleden
- je kan niemand gezinshoofd "maken", vergeet dat :). Voor de werkloosheidsuitkering ben jij gewoon samenwonende zonder gezinslast.

4ringsdude
Topic Starter

#3 , 21 nov 2011 23:53

met gezinshoofd bedoelde ik eigenlijk dat ik de kinderen ten laste had... tot ik zonder werk gevallen ben.

Reclame

JPV

#4 , 22 nov 2011 08:51

die kinderen ten laste is enkel voor de belastingen, maar als je getrouwd bent, heb je ze sowieso "samen" ten laste. Enkel voor de bedrijfsvoorheffing kan slechts 1 van de ouders die kinderen op zich nemen voor de korting avn de bedrijfsvoorheffing.

(de bedoeling van je tekst is wel ok, hoor, maar k wou het gewoon even verduidelijken)

Terug naar “Werkloosheid”