Vakantiedagen

rozepinkpanter
Topic Starter

Vakantiedagen

#1 , 10 okt 2011 12:41

Hoi

Hopelijk kan iemand hier me een deftig antwoord verschaffen, ik zit met een vraag
Even kort mijn situatie schetsen

oktober 2009 krijg ik mijn ontslag wegens sluiting van de firma. Ik krijg een opzeggingsvergoeding van 6 maanden uitbetaald
In maart 2010 beval ik en neem ik aansluitend op de periode van opzegging, mijn zwangerschapsverlof
Augustus 2010 begin ik te stempelen met het oog op een studie die ik kan volgen vanaf februari 2011

Ik studeer dus met behoud van stempelgeld.
Kan iemand me zeggen of ik vakantiedagen moet aangeven
Volgens de vakbond moet ik 24 vakjes vakantie aangeven, allen onbetaald

Klopt dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 10 okt 2011 12:48

voor 2010 heb je idd nog 24 dagen vakantie. Voor 2011 hangt het wat af van je concrete situatie, maar zeker geen 24 dagen.

rozepinkpanter
Topic Starter

#3 , 11 okt 2011 08:49

Dank je voor je antwoord

Wat bedoel je juist met concrete situatie? Momenteel ben ik nog steeds aan het studeren met behoud van stempelgeld ...

De vakbond heeft me altijd gezegd dat ik 24 dagen vakantie moet nemen (ik volg voltijds dagonderwijs, dus ik neem deze sowieso tijdens het groot verlof wanneer de school gesloten is). Wel zeiden ze dat deze 24 dagen gewoon worden doorbetaald, maar nu bij mijn laatste betaling hebben ze de 24 dagen niet uitbetaald.
Ik heb al verschillende keren gebeld met de vakbond maar niemand die me juist kan uitleggen waarom ze dit zo doen.
Daarom dat ik me er toch wel vragen bij stel.

Reclame

JPV

#4 , 11 okt 2011 13:38

da's al wat anders. Je hebt recht op 24 dagen waarvan je een deel zal betaald worden en een deel niet.

de concrete situatie = de situatie in 2010. Voor hoeveel dagen was je toen nog uitbetaald door werkgever

rozepinkpanter
Topic Starter

#5 , 12 okt 2011 20:52

mijn opzeggingsvergoeding dekte de eerste 3 maanden van 2010

Terug naar “Werkloosheid”