Werklosheid!

ribafire
Topic Starter

Werklosheid!

#1 , 29 sep 2011 16:00

Beste , zou graag van iemand van jullie een antwoord op mijn vraag willen horen ! Werk op het moment bij een transportfirma , ben al ingeschreven sinds 11 maanden geleden ! Ben naar een Vakbond gegaan om te vragen wnr dat ik recht zou hebben om een voltijdse dop zijn antwoord was dat jij moet 12 maanden fulltime gewerkt hebben in de periode van 15 maanden ,maakt niet uit bij hoeveel verkgevers! Dus eigenlijk nog een maand en ik zou recht op dop hebben , maar ik ben ingeschreven sinds 11 maanden geleden maar heb in die 11 maanden ook een maand vakantie genomen !

Mijn vraag is : worden die 12 maanden berekend inclusief die vakantie maand , of die vakantie maand wordt niet gerekend ?

Mvg

Thomas

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 29 sep 2011 16:48

De bedoeling van werk is eigenlijk het verwerven van een inkomen, niet het verzamelen van voldoende dagen om te kunnen gaan stempelen.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ribafire
Topic Starter

#3 , 29 sep 2011 16:56

Begrepen , natuurlijk zou ik graag willen verder werken , maar door de constante ruzies,nog verschillende details die ik niet vermeld heb ,blijft het onmogelijk om verder te werken , werkgever wou me direct ontslagen maar ik heb hem gevraagd om par maanden nog te kunnen doorwerken !

Reclame

j.demoor

#4 , 01 okt 2011 10:07

“Art.38...§ 1. Voor de toepassing van de artikelen 30 tot 36bis worden met arbeidsdagen gelijkgesteld :1°...b) de dagen wettelijke vakantie en de dagen vakantie krachtens algemeen verbindend verklaarde collectieve arbeidsovereenkomst, indien ze aanleiding hebben gegeven tot betaling van vakantiegeld, alsook de dagen gedekt door vakantiegeld gelegen in een periode van volledige werkloosheid...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 okt 2011 18:01

Zoek nu ander werk dan kan je vermoedelijk dadelijk weg.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 25 okt 2011 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ribafire
Topic Starter

#6 , 04 okt 2011 15:43

Zou liever een jaartje doppen , heb geen zin om zich kapot temaken door het werk, men moet niet werken maar verdienen! werken moeten zulke mensen als Oude BELG

Oude Belg

#7 , 04 okt 2011 16:10

Zou liever een jaartje doppen , heb geen zin om zich kapot temaken door het werk, men moet niet werken maar verdienen! werken moeten zulke mensen als Oude BELG
Natuurlijk. En we werken (en verdienen, dat gaat samen) graag, en we betalen met plezier belasting om pensioenen en stempelgeld voor onvrijwillig werklozen te betalen. Géén probleem. U wil echter niet werken en u wil blijkbaar ook geen werk aanvaarden. Moet kunnen, maar dààr wil ik gvd niet voor betalen. Dan blijft u rustig thuis, maar niet op andermans kosten : dat zou profiteren zijn van het werk van anderen. Ik ben écht niet verplicht luiaards te onderhouden en ben dat ook niet van plan.

U wil ook geen juridisch advies, u vraagt hulp om op anderans kosten te leven. En daar dient dit forum, denk ik, echt niet voor.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105

#8 , 04 okt 2011 16:25

, heb geen zin om zich kapot temaken door het werk
En met dergelijke mensen zou onze economie er moeten op vooruit gaan.
Van mij mogen ze onmiddellijk de werkloosheid in de tijd beperken, en dan liefst zo kort mogelijk; na 3 maanden geen ander werk, 50 % minder dopgeld. Wedden dat het aantal werklozen met zeker de helft zal dalen, en er hier op dit forum ook zo geen dergelijke onnozele vragen meer zullen worden gesteld..

ribafire
Topic Starter

#9 , 04 okt 2011 16:31

Ik gebruik allen het wet dat was door jullie , jullie regering zelf bedacht!! Succes nog allemaal!

Drone

#10 , 04 okt 2011 16:46

als de RVA te weten komt waarom ge niet wilt werken of waarom u ontslagen bent kunt ge evengoed achter uw dopgeld fluiten . . .

willby

#11 , 12 okt 2011 10:33

Ik gebruik allen het wet dat was door jullie , jullie regering zelf bedacht!! Succes nog allemaal!
Soory ribafire, maar met die ingesteldheid vrees ik dat je in je verdere leven gedoemd bent om te gaan leven op de rand van de maatschappij. Dit brengt voor jezelf ook mee , dat verdienen er niet meer bij is, alléén proberen te overleven. Is het dat wat je wil?
Dit is een wijze raad en geen verwijt van een oudere "lul" in jullie ogen.
Maja daar beslis je zelf over,maar laat dan de maatschappij niet opdraaien voor jouw ingesteldheid. Doe eerst iets voor de maatschappij en daarna praten we er nog eens over.

mava105

#12 , 12 okt 2011 11:05

Daarom dat er best zo snel mogelijk werk wordt gemaakt van de afbouw van de werkeloosheidsvergoeding in de tijd. Iemand, zoals de poster, die niet wil werken, zou dan mettertijd terugvallen op het leefloon.

Veebee

#13 , 12 okt 2011 13:07

Hij kan zijn jaar werkloosheid gebruiken om Nederlands te leren want de kwaliteit is schabouwelijk (maar vermoedelijk gaat het hier om een troll) :lol:

lammens

#14 , 25 okt 2011 17:28

Daarom dat er best zo snel mogelijk werk wordt gemaakt van de afbouw van de werkeloosheidsvergoeding in de tijd. Iemand, zoals de poster, die niet wil werken, zou dan mettertijd terugvallen op het leefloon.
Waarom zou iedereen moeten boeten voor enkele marginalen ?
Er zijn mensen die wel degelijk willen werken, maar er geen vinden (50+'ers bv).
Geen beperking werkloosheid in de tijd, wel strengere controle.
P.S. ben zelf bijna 54 enwel nog voltijds aanhet werk.

Artis

#15 , 25 okt 2011 20:26

Iets wat het probleem alleen maar verschuift natuurlijk ...

Terug naar “Werkloosheid”