http://rva.be/frames/frameset.aspx?Lang ... W/&Items=1" onclick="window.open(this.href);return false;
hallo,
ik had een vraagje, ik heb 7 jaar fulltime gewerkt, sinds gisteren ben ik werkzoekend, bij de vakbond vroegen ze of ik alleenstaand was
ik meldde dat ik idd single ben maar samenwonend bij ouders (zaakvoerder en medewerkende echtgenote) en broer van 26jaar die ook werkzoekend is maar nog nooit heeft gewerkt, nu was ik aan het kijken en blijkbaar heeft dit ook invloed op de uitkering als werkloze, ik lees dat je zoiezo minder recht hebt dan dat ik alleen zou wonen, dit laatste doe ik nog niet aangezien de hoge lasten als alleenstaande om alleen te wonen, nu als ik bovenstaande link volg van de RVA staat er dat er het eerste jaar geen verschil zou zijn tss alleenstaand, samenwonend of samenwonend met gezinslast? is telkens 60% van het loon zie ik daar staan, klopt dit? ik hoop dat ik die uitkering niet te lang nodig zal hebben maar wel handig te weten hoeveel ik zal krijgen uiteraard
samenwonend met gezinslast, die gezinslast dient enkel als last van het gezinshoofd dus zijn ik en mijn broer dan nog ten laste van mijn vader? dat is ook het eerste wat ik daar dan zou van lezen, ik hoorde altijd van mijn ouders dat mijn broer enkel nog ten laste was tot zijn 25jaar of hoe zit dat juist als werkloze boven de 25 jaar en inwonend, kan dit als een last aanzien worden en kunnen mijn ouders dat als kost inbrengen bij hun belastingen? ik veronderstel als wij minder verdienen doordat wij een last zijn, dat mijn ouders dan minder zullen moeten betalen aangezien zij die last dragen of ?
bedankt voor alle tips of bemerkingen