Uitkering als ik zelf mijn ontslag geef om te gaan studeren?

Terry
Topic Starter

Uitkering als ik zelf mijn ontslag geef om te gaan studeren?

#1 , 24 aug 2011 15:44

Hallo iedereen,

Ik werk al sinds mijn 18de. Door familiale redenen op eigen been moeten staan enja"daardoor" geen diploma op zak :(
Van 2005 tot 2007 in de banksector daarna 2007 tot 2011 in een privébedrijf tot als ik de kans kreeg "zogezegd" op een nieuwe uitdaging in een ander bedrijf nadat ik mijn contract getekend met gespecifeert voor deze job kreeg ik na 2maanden te horen dat ik niet word toegestaan na verdere enquete voor deze functie. Nu werk ik in een dienst die mij niet aanstaat en overweeg ik om terug te gaan studeren in tweedekansonderwijs in dagopleiding via de RVA.

Zou ik een uitkering krijgen als ik mijn c4 indien en via de RVA deze opleiding volgt of niet? Ik ben 99% zeker van niet maar mss kunnen jullie mij helpen...

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 25 aug 2011 12:49

als je zelf ontslag neemt, heb je in principe geen recht op werkloosheidsuitkeringen

Tope

#3 , 25 aug 2011 13:34

Informeer je bij de RVA, de VDAB en de bijblijfconsulent van de vakbond.
Als je kiest voor een opleiding in een knelpuntberoep dan kan je misschien wel een uitkering bekomen.

Reclame

JPV

#4 , 25 aug 2011 15:23

niet als je zelf ontslag neemt.

lieziewiezie84

#5 , 25 aug 2011 15:27

niet als je zelf ontslag neemt.
Ook niet na een wachttijd? Een uitkering van VDAB bij knelpuntberoep wel te verstaan.

JPV

#6 , 26 aug 2011 09:45

uitkeringen van de VDAB bestaan niet, enkel premies. http://vdab.be/opleidingen/opleidingspremies.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Werkloosheid”