behouden werkloosheidsuitkering solliciteren Amerika

poupette
Topic Starter

behouden werkloosheidsuitkering solliciteren Amerika

#1 , 12 aug 2011 16:07

Hallo,

Weet iemand van jullie of het mogelijk is om te solliciteren in Amerika zonder dat je hierbij uw werkloosheidsuitkering verliest?
De bedoeling zou zijn om hiervoor enkele maanden in Amerika te verblijven.

Alvast bedankt,

Poupette.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 14 aug 2011 08:59

“Art.66.Om uitkeringen te genieten moet de werkloze zijn hoofdverblijfplaats in België hebben; hij moet bovendien effectief in België verblijven. De *Minister bepaalt na advies van het beheerscomité de gevallen waarin en de voorwaarden waaronder uitkeringen toegekend kunnen worden aan de werkloze die niet effectief in België verblijft.”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

* Zie hiertoe art.39 en 94 M.B.26 november 1991 Werkloosheidsreglementering.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

poupette
Topic Starter

#3 , 14 aug 2011 20:41

Bedankt voor de snelle reactie.

Hebt u enig idee hoe ik deze vrijstelling kan aanvragen?
Is het voldoende om langs te gaan bij de RVA of moet ik hiervoor een andere procedure volgen?

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 aug 2011 21:42

moet via je uitbetalingsinstelling. Gezien je effectief moet bewijzen te solliciteren via een lokaal bureau én je voor te mogen werken/werk zoeken in de USA een vergunning moet hebben, lijkt me dit moeilijk.

Terug naar “Werkloosheid”