Wachttijd - Ingewikkelde situatie

virtuaxx
Topic Starter

Wachttijd - Ingewikkelde situatie

#1 , 10 aug 2011 18:22

Ik zit in een vrij moeilijke situatie,
ik studeer sinds 01/2010 aan een internationale school hogere studies. (Engelstalige opleiding)
In Februari 2011 heb ik mijn wachttijd laten beginnen lopen op aanraden van een kennis, dit was mogelijk omdat de school niet 'erkend' is door de overheid.
Nu ben ik nog student tot 12/2011.
Ik vroeg me af - omdat de school niet erkend is - dat ik die opleiding kan laten meetellen voor mijn wachttijd, aangezien deze wel aanzienlijk mijn kansen op de arbeidsmarkt vergroten.
Ik weet dat normaal de wachttijd niet kan lopen als je aan een erkende onderwijsinstelling een bachelor zou volgen, maar kan het in dit geval wel? Het is een school die de hoofdzetel in Zwitserland heeft.
Op de website van de RVA lees ik de volgende voorwaarde voor een vrijstelling:
Studies of een opleiding gevolgd in het buitenland kunnen eveneens het recht openen op wachtuitkeringen onder bepaalde voorwaarden (zie verder). De dagen die vallen tijdens de periodes van verblijf in het buitenland met het oog op het volgen van een stage of een opleiding, op voorwaarde dat deze stage of deze opleiding door de directeur wordt aanvaard. De toestemming van de directeur van het werkloosheidsbureau moet worden gevraagd door middel van het formulier C94C
Ik heb deze opleiding deels in het buitenland gevolgd. Inhoudelijk is er geen verschil, of ik dit in Belgie volg of in het buitenland. Waarom is een vrijstelling dan wel toegelaten bij opleiding in buitenland en niet binnen Belgie?

Verder heb ik onder de rubriek "Volledig werkloos" ook dit gevonden : http://www.rva.be/frames/Main.aspx?Path ... ems=1/2/35
Dit is niet geldig voor schoolverlaters, of wel? De RVA zei telefonisch dat dit enkel voor mensen is die al uitkeringen ontvangen hebben.. Dit kan ik toch nergens terugvinden.