werkeloosheid + samenwonen studente

Bingo!
Topic Starter

werkeloosheid + samenwonen studente

#1 , 23 mei 2011 22:45

Hallo,
Ik zit met verschillende vragen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen;
Mijn situatie;
- werkeloos
--> ik volg momenteel een cursus bij de VDAB en zou deze maand mijn eerste werkeloosheidsuitkering moeten ontvangen( na als schoolverlater mijn wachttijd doorlopen te hebben)
- ik ben 21 jaar en heb nog nooit gewerkt (buiten als jobstudent)
- momenteel woon ik nog thuis (mijn moeder en broer hebben inkomsten, en nog 1 jongere broer ten laste)
--> Ik zou een studio/appartement willen huren met mijn vriendin die studente is

Vraag 1: Hoeveel zal mijn werkeloosheidsuitkering zijn?
--> Is dit meer als ik alleen woon met mijn vriendin? Ben ik dan alleenstaand of samenwonend? (mijn vriendin heeft geen inkomen en is ten laste bij haar ouders)
Vraag 2: Waar kan ik best mijn domicilie plaatsen?

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 mei 2011 07:18

als je vriendin geen inkomen heeft, zal je gezinshoofd worden. Dan krijg je 39.29 euro bruto (= netto) per dag (6-dagenweek, dus voor elke dag behalve zondag). Heeft je vriendin een inkomen, dan daalt dat tot 15,27 of 16,27 euro. Telkens als je dus in de praktijk samenwoont. Waar je domicilie staat is dan niet van belang, al plaats je dat best waar je effectief woont.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”