ziekte ( vdab )

Sander_o
Topic Starter

ziekte ( vdab )

#1 , 06 nov 2010 20:52

Hallo !

Dochter is 3 maanden werkloos .

Een tweetal weken geleden is ze s'nachts op spoed opgenomen wegens hoge koorts s'morgens zat er een briefje van de vdab in de bus dat een vdab medewerker haar uitnodigde op een bepaalde datum voor een gesprek voor begeleiding.
Er stond ook bij dat als ze niet naar de afspraak kon komen ze dat briefje moest terug zenden en de reden erop.
Ik heb dit als vader onmiddellijk terug gezonden met reden erop dat ze ziek was.
Nu doet men op de vdab moeilijk dat ik dat ziekenbriefje er niet bij heb gestoken en ik heb dit briefje nimmer en het moet nu ook lukken dat de behandelende spoedarts en mijn huisdokter net op skiverlof zijn .
1 / er staat nergens in de uitnodiging dat het ziekenbriefje moet meegezonden worden , als dit niet op die brief staat dat het ziekenbriefje moet meegezonden worden , is men dit dan wettelijk verplicht ?
Men kan toch ook aan de stempelkaart zien wanneer ze ziek was ?

Rare is ook dat de vdab medewerker zegde en dat zal wel niet meegevallen hebben zeker zo hoge koorts hebben .
Groot was onze verwondering , want niemand heeft gezegd dat ze koorts had .

Op de vertrouwelijk stond dit wel.

Kan de vdab te weten komen welke ziekte ze had die periode , want dit is toch medisch geheim dacht ik .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 nov 2010 22:20

De VDAB kan bij twijfel vragen naar een doktersattest, wat ze dus nu doen. Dit om te vermijden dat iemand zich "zomaar" ziek zet om niet naar de VDAB te moeten gaan.

En de vdab kan geen doktersattesten zélf opvragen en zeker ook geen vertrouwelijke. Is idd medisch geheim.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”