wachttijd

artnouveau
Topic Starter

wachttijd

#1 , 16 jul 2010 13:54

Momenteel heb ik een tijdelijk contract van 6 maand dat bijna afloopt, waarna ik een contract van onbepaalde duur ga krijgen (verantwoordelijke verkoop). Ik twijfel zelf of ik hiermee wel ga instemmen omdat ik graag via de vdab een opleiding administratief bediende zou volgen.
Nu vroeg ik mij af, als ik een c4 krijg met onderlinge overeenstemming en ik beland dus in de wachttijd, kan ik dan meteen aan zo een opleiding beginnen? En loopt deze wachttijd dan nog door tijdens die opleiding? Of maak ik dan compleet geen aanspreek meer op een uitkering omdat ik mij niet beschikbaar stel voor de arbeidsmarkt?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 jul 2010 14:14

Momenteel heb ik een tijdelijk contract van 6 maand dat bijna afloopt, waarna ik een contract van onbepaalde duur ga krijgen (verantwoordelijke verkoop). Ik twijfel zelf of ik hiermee wel ga instemmen omdat ik graag via de vdab een opleiding administratief bediende zou volgen.
Nu vroeg ik mij af, als ik een c4 krijg met onderlinge overeenstemming en ik beland dus in de wachttijd, kan ik dan meteen aan zo een opleiding beginnen? En loopt deze wachttijd dan nog door tijdens die opleiding? Of maak ik dan compleet geen aanspreek meer op een uitkering omdat ik mij niet beschikbaar stel voor de arbeidsmarkt?

Alvast bedankt.
een C4 "met onderlinge overeenstemming", (je bedoelt wss een ontslag in overlinge overeenkomst) zorgt ervoor dat je geen recht opent op werkloosheid. Gezien je dan ook zelf verantwoordelijk bent voor het stopzetten van je arbeidsovereenkomst, kan je wachttijd opnieuw beginnnen.

De voorwaarde voor een opleiding van de VDAB kan (maar moet niet noodzakelijk) zijn dat je uitkeringsgerechtigd werkloos bent.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”