Forfaitair dagbedrag

Soussou
Topic Starter

Forfaitair dagbedrag

#1 , 05 mei 2010 14:33

Beste,

Zou iemand me misschien kunnen helpen bij de volgende situatie.

Ik had een contract van onbepaalde duur bij de werkgever.
Op 1 augustus 2008 volledig ziek geworden
Op 19 mei 2009 is de arbeidsovereenkomst verbroken door langdurig ziekte, waarna ik een verbrekingsvergoeding heb ontvangen van 60 dagen. Na de 60 dagen verbrekingsvergoeding te hebben uitgeput ben ik weer uitbetaalt geweest door de mutualiteit.

Op 1 december heb ik me weer beter gemeld en heb vanaf 2 december een werkloosheidsvergoeding aangevraagd.

Het dagbedrag van de werkloosheidsvergoeding bedraagt het minimale forfaitair dagbedrag van rond de 17 euro.

De reden hiervoor is omdat ik volgens hen al langer dan een jaar ziek ben geweest dus heb ik de dagen dat ik recht heb op een 'normale' werkloosheidsvergoeding eerste vergoedingsperiode volledig uitgeput.

Klopt het inderdaad dat de dagen ziekte mogen meegeteld worden in de eerste vergoedingsperiode van een werkloosheidsvergoeiding? Of is er hier toch een misverstand?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding