Kan een werkloze een moeilijke cursus weigeren ?

Kaffer
Topic Starter

Kan een werkloze een moeilijke cursus weigeren ?

#1 , 08 okt 2009 16:21

Een familielid van mij is arbeider maar wegens rugklachten minstens 33 %blijvend invalide zodat hij praktisch niet meer aan de slag kan .
De VDAB heeft hem voorgesteld een voor hem moeilijke cursus administratief bediende te volgen .
Point is dat zijn slaagkansen om die cursus te vervolmaken klein zijn , als hij er echter zelf mee kapt kan hij echter geschorst worden.
Kan hij die niet passende cursus weigeren zonder dat zijn uitkering in het gedrang komt ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kaffer
Topic Starter

#2 , 09 okt 2009 03:12

t'is mij hier ook het forum van kust den bok zijn kloten :lol:

Vandebos

#3 , 09 okt 2009 11:02

Wees een beetje geduldig ... een vrijwilliger die tijd uittrekt om op vraag te antwoorden zal eerstdaags wel opdagen...

Een onmiddellijk antwoord op dergelijke vragen kan je krijgen .. bij de VDAB.

Reclame

sperwer

#4 , 09 okt 2009 14:21

Een familielid van mij is arbeider maar wegens rugklachten minstens 33 %blijvend invalide zodat hij praktisch niet meer aan de slag kan .
De VDAB heeft hem voorgesteld een voor hem moeilijke cursus administratief bediende te volgen .
Point is dat zijn slaagkansen om die cursus te vervolmaken klein zijn , als hij er echter zelf mee kapt kan hij echter geschorst worden.
Kan hij die niet passende cursus weigeren zonder dat zijn uitkering in het gedrang komt ?
Voor een werkloze MAG beginnen aan een herscholing bij de VDAB word deze getest op de slaagkansen.
Indien die minder dan 75% zijn, mag je niet beginnen en word er een ander herscholing aanbevolen of een vooropleiding aan geraden.
Het verhaal dat hij/zij de opleiding verstandelijk niet aankan klopt dus niet.

Indien hij/zij de opleiding dus niet afwerkt zonder geldige reden, ziekte of werk gevonden, dan verliest hij/zij inderdaad elk recht op werkloosheidsuitkering als werkzoekende.

Tope

#5 , 09 okt 2009 17:55

Wat is er mis met dit forum?
Zo'n onbeschofte boer als jij krijgt hier zelfs nog een beleefd antwoord.

bald*no*locks
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 dec 2009 15:40

En zo is het.
Ik werd hier met een andere vraag toch wel zeer snel geadviseerd.
Dus lijkt me op dit forum weinig aan te merken.

Terug naar “Werkloosheid”