"beperkte" sanctie na 2de gesprek RVA = definitiev

destiny
Topic Starter

"beperkte" sanctie na 2de gesprek RVA = definitiev

#1 , 23 aug 2009 10:15

Quasi overal lees ik dat, indien je volgens de facilitator van de rva, na het 2de gesprek niet voldoende inspanningen hebt gedaan (of je eerste overeenkomst niet naar behoren hebt uitgevoerd) je een "beperkte" sanctie krijgt als "verwittiging"...
Die sanctie verschilt of je alleenstaand of samenwonend bent.
Maar als je samenwonend bent zonder gezinslast (lees gewoon gehuwd met kinderen) dan krijg je onmiddellijk een schorsing van 4 maand !(of 2 naargelang het gezinsinkomen).
Dan kan die "beperkte" schorsing toch al direct een DEFINITIEVE schorsing zijn want na 4 maand word je opnieuw opgeroepen (na een nog intenser plan) en je hebt al 4 maanden niks meer gekregen !?
En die overeenkomsten zijn gewoonweg niet haalbaar dus...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven

#2 , 23 aug 2009 13:09

Niets houd je tegen om zelf te solliciteren.

dieke

#3 , 23 aug 2009 13:39

Op welke manier vind je de overeenkomst niet haalbaar?

Reclame

Simon Verhoeven

#4 , 23 aug 2009 16:57

De TS heeft nog een ander topic: http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=15857

Vroeger deed hij 1 solicitatie per 10 dagen, nu moet hij er 1 per 3 dagen doen.

destiny
Topic Starter

#5 , 23 aug 2009 21:30

Aan Dieke...
Met niet haalbaar bedoel ik dat je op de duur moet gaan solliciteren OM te solliciteren, gewoon omdat je aan je aantal moet zien te komen voor de RVA.
Dat slaat toch nergens op ?
Je solliciteert mét volle goesting én interesse voor de job, anders niet toch ?

Vandebos

#6 , 23 aug 2009 21:47

Ik vrees dat de RVA zich meer richt op het principe "zorg dat je werk vindt dat je kan en als je dan nog niet doet wat je 100% wil, wel dan kan niemand je tegenhouden op je eigen ritme verder te zoeken..."

dieke

#7 , 23 aug 2009 22:54

Hey destiny

Ik vrees dat ik toch ook er niet vanuit zou gaan dat ik kon blijven zitten wachten tot de job van mijn dromen zich zou aanbieden, terwijl ik tijdens die wachttijd van de staat geld kreeg om... te zitten wachten. Stempelgeld is er om de tijd te overbruggen die je nodig hebt om een job te vinden. EEN job, niet je droomjob. Vele mensen vinden hun droomjob ook maar pas op een moment dat ze al werken hoor. Die komen nu eenmaal niet uit de lucht gevallen, zulke droomjobs. Nu zeg ik niet dat je het eerste het beste moet aannemen, ik vind nu ook wel dat het een beetje werk naar je zin mag zijn. Maar erg kieskeurig zijn is ook niet netjes. Eerlijk zijn over je eigen mogelijkheden en ervaring en vrede nemen met wat de jobmarkt op dit moment kan bieden, kan al veel inzicht verschaffen.

Misschien helpt het je om dit in het juiste kader te zien, als je 'de RVA' eens zou vervangen door 'mensen die uit werken gaan en met hun belastinggeld het stempelgeld betalen'. Die mensen hebben ook niet allemaal een droomjob hoor, geloof dat maar niet.

Succes alleszins!

marcus123

#8 , 04 apr 2010 00:45

Wie niet akkoord is met een beslissing heeft een aantal mogelijkheden om in beroep te gaan. Klik hier. Kies dan het item In beroep gaan uit de linker kolom.

Terug naar “Werkloosheid”