Artikel 34 arbeidsovereenkomst procedure opgestart door de werkgever

saby
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Artikel 34 arbeidsovereenkomst procedure opgestart door de werkgever

#1 , 19 apr 2023 14:14

Ik ben sinds 2019 arbeidsongeschikt tot op heden. Ik krijg een uitkering van de ziekenkas.
Ik heb de werkgever laten weten dat ik in mei geopereerd moet worden en die heeft mij een aangetekende brief gestuurd dat ze de Artikel 34 arbeidsovereenkomst procedure opstarten.
Tijdens deze procedure zal de arbeidsarts nagaan of ik definitief ongeschikt ben voor het overeengekomen werk in het kader van de beëindiging van de arbeidsovereenkomst omwille van medische overmacht.

Mijn vraag is wanneer ik ontslagen wordt dus medisch overmacht, krijg ik nog een uitkering van de ziekenkas? Of van wie krijg ik dan een uitkering?

Ik weet ook niet of ik de arbeidsarts kan overtuigen van pas een definitieve besluit te nemen tot na mijn operatie. En indien het nog altijd blijkt dat ik niet kan gaan werken vanwege mijn letsel, mij dan pas te ontslaan omwille medische redenen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 apr 2023 17:01

Zolang u ziek erkend wordt, zal u een uitkeringen van uw ziekenfonds ontvangen. Als u niet langer erkend wordt door de controlerend geneesheer van uw ziekenfonds zal u terugvallen op de werkloosheid.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”