Schorsing leefloon+uitbetaling arbeidsongeval

EddyDeWallyvis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Schorsing leefloon+uitbetaling arbeidsongeval

#1 , 02 mar 2023 14:18

Beste,

Enkele weken geleden heeft mijn OCMW mij een schorsing opgelegd voor 1 maand.
Dit omwille van:

"Zelfs na aanmaning, komt u uw verplichtingen van uw geindividualiseerd project voor maatschappelijke integratie (GPMI) niet na.".

Hier heb ik 2 opmerkingen over:

a) Ik ben mijn verplichtingen wel degelijk nagekomen.
b) Ik niet op de hoogte ben van het krijgen van een aanmaning.

Over punt a kunnen er inderdaad opmerkingen gemaakt worden. Maar de reden voor deze opmerkingen zijn volledig buiten mijn macht om gebeurt.

Over punt b heb ik het OCMW gecontacteerd met de vraag als ze mij een kopie kunnen laten zien van de aanmaning en de datum waarop deze verstuurd zou zijn. Ik heb hier tot op heden nog geen antwoord op ontvangen.

Een 2de probleem dat ik ervaar met het OCMW, is de uitbetaling van een arbeidsongeval tijdens een artikel 60 tewerkstelling van het OCMW. Tijdens mijn periode van werkonbekwaamheid, heeft het OCWM mijn voor een bepaalde periode een leefloon uitgekeerd. Dit omdat ik niet in orde was met mijn rechten.
Na het in orde brengen van het dossier, is het OCMW overgegaan tot uitbetaling van het arbeidsongeval. Het OCMW heeft het uitgekeerde leefloon hiervan afgetrokken en mij het restbedrag doorgestort.
Nu had ik dit graag zelf eens nagekeken en heb ik de vraag aan het OCMW gesteld om mij een berekening door te sturen van de totaal uitgekeerde leeflonen tijdens deze periode en de datum waarop deze betalingen zijn uitgevoerd. Ik heb hier tot op heden nog geen antwoord op ontvangen.

Ik weet dat ik recht heb om tegen beslissing in te gaan via de arbeidsrechtbank maar weet niet goed hoe ik hier aan moet beginnen. Kan ik hiervoor een advocaat contacteren en zoja, hoe vraag ik een pro deo advocaat aan?

Alvast bedankt voor de hulp.

andoramata
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2023 15:00

ik dacht dat het de Rechtbanken met hun afdeling 1e lijnshulp, bijstand, soms ook bereikbaar met een telefoonnr afhankelijk van waar u woont, zijn die u een pro deo advocaat toewijzen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2023 19:25

Het leefloon is een onderdeel van het loon tewerkstelling art. 60§7. Dit betekent dat de vergoeding arbeidsongeval moet verrekend worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”