Gesprek rva

boubou2395
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Gesprek rva

#1 , 09 jun 2022 19:17

Hallo iedereen

Ik heb wegens gezondheidsredenen zelf ontslag genomen bij mijn vorige job. Ik kon toen (tijdens corona) geen medische redenen inroepen omdat dit ‘teveel tijd’ zou kosten. Nu word ik uitgenodigd bij de rva om uit te leggen waarom ik zelf ontslag genomen heb. Zijn er mensen die al een zo een gesprek hebben meegemaakt? Wat kan ik verwachten en wat moet ik zeker meenemen?

Dankjewel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 09 jun 2022 20:01

Hoe kan een medische reden nu 'teveel tijd' kosten
En van wie?
Hebt u al terug werk?
Hebt u werkloosheidsuitkering getrokken? Of ziekteverlof gehad???

boubou2395
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jun 2022 21:16

Ik had toen rva zelf opgebeld en zij vertelden mij dit.. ze hadden mij aangeraden om best eerst ander werk te zoeken. Momenteel heb ik terug werk. Officieel terug beginnen werken 1 week na indiening van mijn c4. Ik heb in die maanden geen uitkering kunnen trekken omdat ik zelf ontslag genomen had. Er werd mij overigens 2x aangeraden om ander werk te zoeken, terwijl ik 2x mijn c4 wou afgeven, ik kreeg deze gewoon terug mee.. bij de 3 de keer was ik ‘te laat’ en heb ik nu een uitnodiging gekregen..
heel frustrerend dit..

Reclame

caroline1234
Berichten: 145

#4 , 11 jun 2022 12:44

Als je terug werkt en je kreeg geen uitkering heb jij toch niks te zien met de RVA?

Terug naar “Werkloosheid”