Uitkering invaliditeit

Anov
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Uitkering invaliditeit

#1 , 07 mar 2022 15:03

Ik kom binnenkort op invaliditeit. Ben al eens gaan kijken welke uitkering ik krijg, want ik maakt me best zorgen om het financiële. Ik zou 40% krijgen aangezien ik getrouwd ben. Ik werkte 20u per week en verdiende ongeveer een €1000. Krijg ik dan nog maar €400? Ik heb ook al wel wat gevonden van minimumbedragen. Maar van die bedragen moet ik toch ook nog 40% nemen dan? Of komt er nog heel wat anders kijken bij de berekening? We hebben geen kinderen en ik heb niemand ten laste.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
UmbraVitae
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2022 02:03

Loon en uitkering navenant je loopbaan. Je invaliditeitsuitkering wordt indd berekend op je laatste werkloon. Je zit dus al 12 maanden ziekteuitkering veronderstel ik? Een voltijdse werknemer, die moet ook serieus inleveren wanneer ie op invaliditeit valt, afhankelijk van je burgerlijke staat. Dus in jouw geval, val je sowieso terug op een mininieme uitkering, logisch ook, €1000 is al laag inkomen, ik dacht dat je op 60% terugvalt, maar ik ben enkel met voltijds werk en berekeningen daarop bekend.


Reclame

Terug naar “Werkloosheid”