Nu snap ik er helemaal niets meer van.
Unaniem schrijft hier iedereen dat ik - zelfs als werkloze met een werkloosheidsuitkering, vakantiedagen moet opnemen en in het andere geval mijn uitkering in december naargelang de niet opgenomen vakantiedagen in mindering zal gebracht worden. Dit is ook wat op de website van de vakbond staat trouwens.
Maar, omdat in de ledenzone van mijn vakbond staat:
Overzicht vakantiedagen 2021:
- recht op vakantie = 0
- nog op te nemen = 0
heb ik voor de zekerheid de vraag ook aan de vakbond zelf gesteld (via email):
Beste, Ik lees onder de vakantie rubriek in MyAbvv het volgende: "Opgelet, indien je de betaalde vakantie niet opgenomen hebt voor december worden de niet opgebruikte dagen in mindering gebracht van je uitkeringen van de maand december." Maar tegelijkertijd staan onder dezelfde rubriek voor mij voor zowel "recht op te nemen" en "nog te nemen" vakanties op 0. Dus, bovenstaande waarschuwing is voor mij niet van toepassing en dus zal er in december geen minderingen worden verrekend in mijn uitkering? Of dien ik alsnog vakantie op te nemen? Kan u dit verduidelijken aub? Alvast bedankt. Mvg,
en zij antwoorden dit:
Beste,
Klopt, je moet in 2021 geen vakantiedagen meer opnemen.
Mvg,
Ik had gehoopt op wat meer verduidelijking, maar uit wat de vakbond laat weten, begrijp ik:
- ik moet geen verlofdagen aanduiden op mijn stempelkaart
- dan nog zal ik dus geen vermindering hebben van mijn uitkering op het einde van het jaar.
Begrijp jullie dit ook zo?
Zou dit iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik momenteel een beroepsopleiding volg?