Achterstallige Werkloosheidsuitbetaling

KevinBuys
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Achterstallige Werkloosheidsuitbetaling

#1 , 15 jul 2021 13:22

Goedemiddag,

Ik zit met een groot probleem,

Eerst even deze info, ik heb mijn inschrijving als werkzoekende te laat gedaan. dus enige sancties kunnen voorkomen

Op 30 juni laatstleden heb ik een brief gekregen van ABVV & RVA waarin vermeld word dat mijn uitkering is goedgekeurd op 25 juni, maar omdat ik deze laattijdig heb aangevraagd heeft ABVV mijn EC3 kaart van mei aangepast en mij een duplicaat ervan laten ondertekenen. Deze is meegestuurd met mijn dossier dat reeds is goedgekeurd op 25 juni.
Nu heb ik de afgelopen dagen gebeld met zowel de RVA zelf als met ABVV, en de bevoegde mensen bij RVA zeggen dat ze dat duplicaat niet kunnen vinden in hun systeem, ook zeggen zij dat er geen document voor aanpassing is binnen gegeven, en de mensen van ABVV zeggen dat ze dit duplicaat hebben meegestuurd met mijn dossier, ook beweren zij dat wegens het thuiswerken van de mensen mijn duplicaat is meegenomen door iemand die zich met deze zaken bezig houd.
Nu probeer ik bij mijn ABVV kantoor telefonisch binnen te geraken maar ik krijg tekens, ofwel bezet toon ofwel de automatische uitleg dat niemand aanwezig is. Dit duurt 3 weken dat ik telkens maar van RVA naar ABVV wordt gestuurd omdat ze bij ABVV bij hoog en laag blijven beweren dat zij alles hebben doorgestuurd.

Ik zit al anderhalve maand zonder enige vorm van inkomen, en gemakkelijks halve zeggen beiden dat ik maar een beroep moet doen op het OCMW, maar ik voldoe niet aan hun voorwaarden, wegens samenwonend met familie, in hun ogen moet ik maar op kosten van mijn familie leven zolang ik geen betaling heb ontvangen.
Hoe kan ik dit het snels oplossen, want zo kan ik niet leven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”