Uitkering wordt te laat betaald

Lady_Rusty
Topic Starter

Uitkering wordt te laat betaald

#1 , 01 jan 2009 18:50

Hallo

Op het moment heb ik recht op een werkloosheidsuitkering. Maar er zijn enkele problemen i.v.m. mijn vakbond. Ze hebben mijn uitkering voor de maand november (mijn eerste uitkering) pas eind december op mijn rekening overgeschreven.

Nu is mijn vraag: gaat dit nu ook gebeuren voor de maand december?
En kan ik op een of andere manier ervoor zorgen dat ik mijn uitkering begin de maand krijg? Kan ik ergens een klacht neerleggen moest dit nog eens gebeuren, want mijn rekeningen blijven hierdoor liggen en die wil ik wél tijdig betalen...

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 01 jan 2009 22:06

Normaal gesproken zijn de vakbonden daar nogal korrekt in. Logisch want zij rekenen op de trouwheid en steun van hun leden. Hebben ze een reden gegeven voor die late uitbetaling ? Het is natuurlijk ook zo dat je niet bij de pakken moet blijven zitten. Van het ogenblik dat je je stempelkaart hebt ingeleverd gebeurt de transfer meestal binnen de 5 werkdagen.

Je kan het zelfs versnellen en dit tot binnen de twee werkdagen herleiden door dezelfde bank voor je uitkeringen te nemen als die van je vakbond.

Nunkifrutzz

#3 , 09 jan 2009 16:56

Ze hebben mijn uitkering voor de maand november (mijn eerste uitkering) pas eind december op mijn rekening overgeschreven.
Als dit je eerste uitkering was, dan hangt dat een beetje af vanaf welke datum uw dossier bij de uitbetalingsinstantie, in uw geval de vakbond, compleet was. Doorgaans wachten zij tot een dossier volledig is om dit door te sturen naar de RVA. Voor uitbetaling wachten zijn (zeker bij een eerste keer) steeds op de goedkeuring van RVA om uw uitkering te betalen. Dit kan gemiddeld 3 weken duren. De meeste instellingen betalen ook slechts 2 maal per maand uit. Vermoedelijk is uw uitkering gewoon met de eerstvolgende betaling gestort. Misschien toch even navragen bij uw vakbond, maar ik vermoed dat u uw volgende uitkering een pak sneller zal ontvangen.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”