Bijberoep en stempelen

phantomtwister
Topic Starter

Bijberoep en stempelen

#1 , 24 nov 2008 12:12

Hallo,

Ik heb al een hele tijd een klein bijberoep.
Nu we in een slechte tijd zitten, moeten we bij ons op het werk stempelen. Dus van zodra ik moet stempelen, mag ik mijn bijberoep niet meer uitoefenen ofwel krijg ik geen volledig stempelgeld. Vooral als het ik in het begin van de maand moet stempelen mag ik de rest van de maand geen bijberoep meer doen.

Ik heb het eens nagevraagd, en blijkbaar mag mijn vrouw die voltijds werkt dit probleemloos volledig overnemen. En daarvoor moet ik niets van papieren invullen.

Klopt dit? Ik zou het graag zeker zijn, omdat het toch een risico is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 24 nov 2008 12:33

Hallo,

Ik heb al een hele tijd een klein bijberoep.
Nu we in een slechte tijd zitten, moeten we bij ons op het werk stempelen. Dus van zodra ik moet stempelen, mag ik mijn bijberoep niet meer uitoefenen ofwel krijg ik geen volledig stempelgeld. Vooral als het ik in het begin van de maand moet stempelen mag ik de rest van de maand geen bijberoep meer doen.

Ik heb het eens nagevraagd, en blijkbaar mag mijn vrouw die voltijds werkt dit probleemloos volledig overnemen. En daarvoor moet ik niets van papieren invullen.

Klopt dit? Ik zou het graag zeker zijn, omdat het toch een risico is.
Als je vrouw het bijberoep effectief ook uitvoert, kan dit inderdaad. De controle hierop is wel redelijk strikt, je zou de eerste niet zijn die we bij ons moeten bijstaan tijdens zo'n verhoor ;).

Je laat dan gewoon best aan de RVA (via je vakbond/hulpkas) weten dat je stopt met je bijberoep.

phantomtwister
Topic Starter

#3 , 24 nov 2008 21:10

Het is maar verkoop van dingen op het internet. Dus niet echt veel kennis voor nodig. Bedankt voor uw reactie!

Reclame

JPV

#4 , 25 nov 2008 09:56

Het is maar verkoop van dingen op het internet. Dus niet echt veel kennis voor nodig. Bedankt voor uw reactie!
pas er wel mee op, je zou niet de eerste zijn die tegen de lamp loopt. Men durft effectief op te bellen om te zien wie er de verkoop regelt. Indien jij de verkoop van iets probeert te regelen kan de werkloosheidsdienst je op een vehroor laten komen (vorige week nog maar meegemaakt).

phantomtwister
Topic Starter

#5 , 25 nov 2008 11:41

geen probleem, alles zal correct gebeuren.
Enkel als de vrouw thuis is zal er effectief gewerkt worden.
Maar bedankt voor de tips!

Terug naar “Werkloosheid”