schorsing door RVA

nadineke
Topic Starter

schorsing door RVA

#1 , 21 okt 2008 18:31

Ik zit momenteel met een klein probleemke (hoewel zo klein is het niet) en ik zou graag enig advies willen hebben over hoe ik deze situatie het beste aanpak
Kort samengevat komt het er op neer zoals de titel al laat vermoeden dat ik ben geschorst door de RVA ik ben voor een onbepaalde tijd mijn doprechten kwijt tenzij ik een jaar voltijds heb kunnen werken.
Nu was mijn vraag of ik deze schorsing niet kan nietig laten verklaren omdat ik momenteel werk maar mijn huidige gezinssituatie mij niet toelaat om voltijds te werken. En aangezien ik zwanger ben ik dus binnenkort volledig zonder loon ga vallen had ik graag geweten of er hier geen rekening mee kan worden gehouden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 21 okt 2008 19:18

First things first...om welke reden ontving u een schorsing...

paling

#3 , 25 okt 2008 04:28

First things first...om welke reden ontving u een schorsing...
waarom ?
om recht op stempelgeld te hebben moet je geschikt zijn voor de arbeidsmarkt . en dat zal mevrouw niet zijn . alsook kan men een arbeidsovereenkomst van een zwangere vrouw niet zomaar beeindigen .

mevrouw moet zich wenden tot de ziekenkas voor haar inkomen tijdens de bevallingsrust .

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”