Uitkering na tijdelijk contract (1 jaar 4 maanden)?

Femke94
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Uitkering na tijdelijk contract (1 jaar 4 maanden)?

#1 , 01 feb 2021 11:24

Ik heb momenteel een fulltime contract van bepaalde duur: begin mei 2020 tot eind augustus 2021 (dus 1 jaar en 4 maanden)

Ik woon momenteel in de grote stad in een studio met mijn vriend (op 10min fietsen van mijn werk). Ons huurcontract loopt af eind augustus af en het is niet mogelijk om ons contract te verlengen. Mijn vriend en ik gaan dan voorlopig even boven zijn ouders wonen.
Mijn vriend zal dan ook in deze regio werken. Helaas is het voor mij niet mogelijk om mijn huidige job te behouden, wegens de afstand (ik zou bijna 3u onderweg zijn naar mijn werk en omgekeerd terug naar huis ook). Dit heb ik ook besproken met mijn werkgever. Vandaar dan ook het tijdelijke contract, omdat het gewoon niet meer haalbaar zal zijn.

Stel dat ik tegen september geen nieuwe job zou vinden in de regio waar we gaan wonen kan ik dan voorlopig even terugvallen op een werkloosheidsuitkering tot ik een job heb gevonden? Of kom ik hiervoor niet in aanmerking?

Ik heb altijd vrij snel een job gevonden, en ben ook niet heel kieskeurig, werk is werk! Zolang je maar een inkomen hebt waarvan je kan leven. Ik val natuurlijk liever niet op een uitkering, maar gezien de huidige economische crisis waarin wij zitten heb ik toch wel wat zorgen.

Alvast bedankt voor jullie reactie en nog een fijne dag.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding