direct 13 weken schorsing rva (1ste keer)

vero77
Topic Starter
Berichten: 1

direct 13 weken schorsing rva (1ste keer)

#1 , 29 sep 2008 11:21

Overlaatst kreeg ik een uitnodiging voor een voltijdste cursus te gaan volgen facility. IK kan daar niet naartoe omdat mijn vriend met mn oudste dochtertje 2,5 jaar, naar een revalidatiecentrum moet omdat ze autistisch is, niet kan stappen en verschillende therapieen nodig heeft.
Daar moet hij telkens bij zijn, omdat zij anders in paniek slaagt;
Omdat ik met nog een dochtertje zit van toen een 6 maand oud kon ik niet naar de cursus gaan.
ze zeggen neemt je jongste dan mee? hoeda? ik heb geen auto, op de fiets kan hij ze nog niet meenemen, en met een dubbele buggy alleen op de bus vol schoolkinderen is ook geen aanrader.+ met een baby uren ergens zitten dat is niet echt te doen, die word moe en begint te huilen.

meenemen naar de cursus van de vdab gaat ook niet echt.
dus schreef ik zowat mijn uitleg op de brief van de vdab.

IK kreeg natuurlijk antwoord als "niet aanvaard"

ben toen mn uitleg aan de RVA gaan doen, zij schreef gewoon op.

nu heb ik mijn uitslag gehad: 13 weken schorsing, gewoon omdat ik geen opvang kon vinden voor mn jongste. de cursus was in het groot verlof+ mijn familie werkt en opvang kan ik niet betalen.

nu is mijn advocaat in beroep gegaan en de acv geeft me ook gelijk, 13 weken voor de eerste keer is echt wel het maximum dat ik gehad heb.
er zijn er die er voor de 3 de keer zijn en die worden maar 8 weken geschorst.

IK ben altijd al op elke uitnodiging ingegaan, had op mijn gesprek voeger naar controle zoekgedrag een goede map kunnen voorleggen.

maar wie geeft inmiddels mijn 2 kinderen hun eten? 350 euro minder op de maand voelen wij wel serieus. en op het ocmw moeten wij ook niet zijn uw vriend heeft een te hoog inkomen,900euro invaliditeit + kindergeld.

op de rva zei ze dan nog dat ik een vrijstelling had moeten aanvragen, ja da zeggen ze dan achteraf.
nu kan ik dat pas aanvragen als mijn schorsing gedaan is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dieselbiene
Berichten: 22

#2 , 05 aug 2009 11:15

Mijn antwoord is wel wat laat ,maar helaas geeft de VDAB 100% tegemoetkoming in kinderopvang en dus was de weigering ongegrond in hun ogen.Weigeren is altijd een probleem en eerlijk een opleiding kan ook plezant zijn ,ik pik er zoveel mogelijk mee.

Bollen mario
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 feb 2017 19:35

Mijn verhaal we zijn verhuist van limburg naar bredene wou gaan werken in de haven van zeebrugge maar moest eerst wonen aan zee om mij in te schrijven voor de haven heb in onderling overleg ontslag genomen en mij ingeschreven 27dec testen gedaan geslaagd heb in januari maar 2dagen kunnen werken dus breng dopkaart binnen alles komt voor bij RVA 13weken schorsing vind dit niet normaal ben 35jaar aan het werken nu dit

Reclame

Bollen mario
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2017 19:38

Graag een reactie op bollen.mario@hotmail.com

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 24 feb 2017 20:12

Daarom hoef je nog geen topic van iemand anders in te pikken, en zeker geen van 8 jaar oud.
Als je antwoord wil, zal je een eigen topic moeten beginnen. Die antwoorden worden gegeven op dit forum zelf, leesbaar voor iedereen, en niet op uw privaat mailadres

Terug naar “Werkloosheid”