Uitkering na contract bepaalde duur

SHG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitkering na contract bepaalde duur

#1 , 09 dec 2020 20:32

Beste,

Ik ben ondertussen 1 jaar en 3 maanden aan de slag bij mijn huidige werkgever met een voltijds contract van onbepaalde duur. Ik overweeg om zelf ontslag te nemen en een contract van een bepaalde duur aan te nemen bij een andere werkgever.

Indien deze laatste werkgever mij bij het verstrijken van de termijn van mijn contract bepaalde duur, geen nieuw contract aanbiedt, kan ik dan een werkloosheidsuitkering aanvragen?

Alvast bedankt voor jullie input!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 09 dec 2020 22:53

kb 25/11/1991
Art. 30.[1 Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat :
1° 312 in de loop van de 21 maanden vóór de uitkerinsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is;
2° 468 in de loop van de 33 maanden vóór die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;
3° 624 in de loop van de 42 maanden vóór die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer;]1

Als u daar aan voldoet, zal het niet verlengen van een contract van bepaalde duur door de werkgever geen reden zijn om geen uitkering te verkrijgen.
Het niet aanvaarden van een verlenging door de werknemer is natuurlijk wel een reden.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”