werkloosheidsuitkering na uitzendwerk

Okapi
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werkloosheidsuitkering na uitzendwerk

#1 , 17 nov 2020 17:57

Hallo
ik ben volledig werkloos en heb een aanbieding gekregen voor een korte interim opdracht van 3 weken.
Normaal behoud ik mijn werkloosheidsuitkering als de opdracht voltooid is, maar moet ik mij ook uitschrijven als werkzoekende bij VDAB en daarna terug inschrijven?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gert_v
Berichten: 86
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2020 23:40

Alle antwoorden staan op de website van de vdab

https://www.vdab.be/pas-van-school/faq#vraag-950

Werk je met een uitzendcontract?
Dan schrijven we je pas na 28 dagen automatisch uit.
Als je langer dan 28 dagen werkt met een uitzendcontract, moet je je daarna opnieuw inschrijven als werkzoekende bij VDAB. Anders loopt je beroepsinschakelingstijd niet door.
Werk je 28 dagen of minder met een uitzendcontract, dan hoef je niks te doen. Je bent immers nog altijd ingeschreven bij VDAB als werkzoekende.
Opgelet: werk je langer dan 28 dagen, en word je daarna werkloos? Dan is het belangrijk dat je je vanaf de eerste dag van je werkloosheid inschrijft bij VDAB. Anders loopt je beroepinschakelingstijd niet meer door.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”