Betaling van ABVV

Azrull
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

Betaling van ABVV

#1 , 17 okt 2020 11:34

Hallo iedereen,

Dus ik was voor corona werkzaam in de sector transport/voeding, leveren aan restaurants m.a.w.
Ik had op moment van de lockdown nog een tijdelijk contract van 3 maand, wat afliep op 05/05/20. Werkgever heeft dit natuurlijk niet verlengd omdat er door de crisis geen werk was en dus mijn C4 opgestuurd gekregen.

Ik heb hiervoor direct het nodige gedaan, ingeschreven bij vdab en alle documenten (digitaal weliswaar) ingevuld en doorgestuurd naar Abvv. Vandaag op 17/10/20 heb ik nog steeds geen enkele cent ontvangen.

Ik heb hiervoor al ontelbare mails gestuurd(toen hun mail adres nog werkte....), telefoontjes gepleegd, contactformulieren ingevuld.... Nog geen 1x maal heeft er iemand contact opgenomen met mij om op z'n minst duidelijk te vertellen waarom het zolang duurt, wat het probleem juist is. ALS ik al binnengeraak op hun algemeen nummer nu (alle telefoons vn aparte kantoren gaan nu allemaal naar 1 centraal nummer, zelfde met mail adressen) krijg ik alleen te horen, we zijn op antwoord van rva aant wachten, maar komt in orde ze!!!! Yeah, sure... Heb een maand geleden ook naar rva gebeld, die zeiden toen dat van hun kant inorde is...

Sinds eind augustus ben ik gelukkig terug kunnen beginnen werken (had in juli en augustus ook enkele dagen hier en daar kunnen werken). Is voor een andere werknemer maar letterlijk dezelfde job wat ik ervoor deed maar met een vast contract nu(weliswaar maar 32u)

Gisteren zijn er nieuwe maatregelen genomen, horeca een maand dicht... Dus weer op tijdelijk werkloos.

Maar aangezien het al zo grote miserie is voor mijn dossier ben ik er nu vrij van overtuigd dat ik voor die maand ook niet direct iets zal krijgen, als het al in orde gaat komen.

Dus mijn vraag, wat kan ik hier aan doen?
Heb gedacht om abvv aan te klagen (ik weet helemaal niets van zulke zaken dus mijn excuses als dit een domme uitspraak is..) want uiteindelijk laten ze mij wel aan mijn lot over? Gelukkig dat ik niet alleen woon en de huur betaald is geweest maar wat als da ni zo was? Wat als ik nog steeds geen werk had kunnen vinden? Geen dak boven mijn hoofd en geen eten in de buik voor God weet hoelang?

Ze zijn ook praktisch niet te bereiken, lijnen gaan open om 9u of 14u. Ik bel stipt op dat uur en direct is het, het is heel druk, gelieve 5min te wachten.. Wat een half uur word om daarna te horen, het is heel druk gelieve op een later tijdstip terug te bellen.. WTF. Contactformulieren word niet om gereageerd, kantoren nog steeds gesloten en enkel mogelijk om een afspraak te maken als zij die zelf aanvragen..

Pff ik ben ten einde raad, ga einde vd maand nog een halve maandloon krijgen en daarna?? Wie weet het.. Vorige keer was horeca 3 maand gesloten en nu zijn de besmettingen enzo veel erger dan toen..

Soit, iemand die hier iets over weet en kan helpen? Thanks!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 18 okt 2020 13:59

Er zijn daar blijkbaar veel problemen .
Ga al zeker eens naar het OCMW.

Jo23
Berichten: 381
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2020 14:13

Indien geen reactie of contact mogelijk via mail of telefoon kan u eventueel een aangetekend schrijven met ontvangstmelding sturen. Hierin de belangrijkste gegevens schematisch opnemen en vragen dat men uw dossier behandelt binnen de 5 werkdagen. Laat eventueel u bijstaan om uw brief correct op te stellen en vermeld duidelijk alle belangrijke gegevens.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”