Na interimperiode een werkloosheidsuitkering?

Femke94
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Na interimperiode een werkloosheidsuitkering?

#1 , 30 sep 2020 02:44

Hallo iedereen,

Ik werk momenteel bij mijn huidige werkgever onder een contract van bepaalde duur.
De eerste periode was 4 maanden waarin ik 35u/week werkte, de tweede periode is nu 3 maanden waarin ik 27u/week werk.

Dit tijdelijke contract stopt in december en er is nog geen zekerheid of ik een nieuw contract zal krijgen. Daarnaast voel ik me ook niet gelukkig in mijn huidige functie.

Ik zou voor een andere werkgever kunnen werken onder de vorm van een interimcontract van november tot januari voor 28u/week. Ook zij kunnen mij nadien niet beloven dat ik een verlenging ga krijgen wegens de onzekere corona tijd.

Nu is mijn vraag of ik na die interimperiode van 3 maanden bij mijn eventuele nieuwe werkgever in aanmerking zou komen voor een werkloosheidsuitkering of niet?

Dankjewel voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2020 09:15

Dat hangt af van jouw aantal gewerkte dagen in de referentieperiode. Daar kunnen wij vanop afstand heel moeilijk op antwoorden. Neem eens contact op met de RVA

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”