na sanctie

weisz26
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

na sanctie

#1 , 06 sep 2020 21:57

ik krijg 13weken sanctie van de RVA want ik heb mijn contract beeindigt met onderling akkoord. Ik weet dan kan ik werken tijdens de sanctie. Mijn oude werkgever wil mij een job geven tijdens mijn sanctie dus bepaalde duur tot mijn sanctie beeindigt is. Mijn vraag is, gaat het positief zijn voor mijn werkloosheidsuitkeringsaanvraag als ik dit aanneem?Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 sep 2020 08:13

Wat de sanctie betreft die blijft gewoon bestaan tot na de 13 weken, de RVA zal daar niks over zeggen, je werkt voort ,bij je oude baas, maar het probleem is dat u wel aan een serieuze controle zal krijgen, want het ligt er vingers dik dat u wil stempelen, U en je WERKGEVER hebben een zeer GROTE fout gemaakt ik kan dit hier niet schrijven punt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2020 15:58

Het gaat hier om een schorsing van 13 weken werkloosheid, d.w.z. gedurende 13 weken geen recht op werkloosheidsuitkering. Indien u werkt zal de schorsing ingaan op het ogenblik dat u werkloos wordt. Indien achteraf zou blijken dat u aanstuurde op werkloosheid, m.a.w. u ontslagen werd op uw uitdrukkelijk verzoek, loopt u gevaar om volledig uitgesloten te worden van de werkloosheid tot u opnieuw voldoende arbeidsverleden heeft bewezen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”