Indien niet akkoord met beslissing van RVA

SilviePeeters
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Indien niet akkoord met beslissing van RVA

#1 , 01 sep 2020 15:40

Ik heb de volledige werkloosheiduitkering aangevraagd, en de beslissing van de RVA is positief, maar ik ga niet akkoord met het bedrag. Ik wil graag een klacht indienen, dus ik zou graag willen weten waar ik een voorbeeld van aangetende brieven voor deze gevallen kan vinden.

Ik zal ook mijn situatie uitleggen, zodat u mijn omstandigheden kunt begrijpen en u mij misschien kunt vertellen of hun beslissing juist is:

Ik kreeg een aantal weken een volledige werkloosheiduitkering (van 25 februari tot 15 maart 2020), totdat ik een nieuwe job vond. Daarna heb ik drie maanden gewerkt (van 16 maart tot 16 juni) . Mijn contract werdniet verlengd, dus vroeg ik opnieuw om de uitkering.
Dus in de brief die zij me stuurden, staat dat ik werkloos ben vanaf 25 februari, dus betalen zij mij de bedragen die zij hebben berekend voor de vorige werkloosheidsperiode. Is dit correct?

Bedankt.
Groeten,

Silvie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2020 16:09

Ik vrees voor u dat deze 3 maanden onvoldoende gaat zijn, om terug naar de eerste uitkering te gaan.
Ik zou daar toch even tot aan de vakbond met gaan of naar de hulp kas, dit hangt ook af van al je vroegere jaren van terwerkstellingen

Of zie https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t67
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”