Ontslag geven tijdens arbeidsongeschiktheid en geen opzeggingstermijn presteren

Sophie_vda
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven tijdens arbeidsongeschiktheid en geen opzeggingstermijn presteren

#1 , 21 aug 2020 13:02

Hai

Ik ben reeds meer dan één jaar afwezig van mijn werk om verschillende reden. Nu zou ik mijn ontslag willen geven om ergens anders te starten.
In principe heb ik 9 weken opzeggingstermijn te presteren, deze vallen echter onder mijn afwezigheid wegens ziekte. Ik weet dat de termijn gewoon blijft doorlopen ongeacht ziekte of vakantie omdat ik mijn ontslag zelf geef.
Echter wil ik graag het contract met onmiddellijkheid beëindigen met het oog op een nieuwe job waar ik snel zou kunnen en willen starten.
Is het mogelijk om onder die 9 weken uit te kunnen en toch geen vergoeding te betalen aangezien ik zowiezo niet aanwezig ben op de werkplaats.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2515
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2020 13:08

TS : toch nadere info omtrent uw jaar afwezigheid met diverse redenen.
Indien u steeds ziek bent, hoe kunt u nu dan ineens presteren bij een andere werkgever van vandaag op morgen ? Vandaag ziek morgen plots genezen = Lourdes.
Rekening houden : zelf ontslag geven = problemen werkloosheidsuitkeringen/RVA/VDAB ingeval u niet slaagt in uw nieuwe job.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”