werkloosheids- uitkering

sofie8585
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werkloosheids- uitkering

#1 , 19 aug 2020 22:19

Beste,

Ik ben ondertussen een een jaar aan het werk via een interim bureau en met weekcontracten.
Ik zou graag willen stoppen met mijn job omwille dat ik na een jaar nog steeds geen vast contract heb
en ik dit nodig heb voor een lening aan te vragen en omdat ik op zoek ben naar een job die ik graag doe en dat is nu niet het geval.

Mijn vraag is eigenlijk als ik mijn contract stop zet heb ik dan recht op een werkloosheids- uitkering.
Ik zou dit graag willen omdat ik zekerheid wil en dat ik tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe job niet in
financiële moeilijkheden kom

Weet iemand of dit een mogelijkheid is?

mvg,
Sofie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 19 aug 2020 23:07

gewoon u week uitdoen en geen nieuw contract aanvaarden

einde week contract = einde contract en geen ontslag

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2020 09:23

Als de VDAB daar over valt kan je wel problemen krijgen .

Puur theoretisch niet , maar de VDAB is niet meer zoals vroeger zij mogen nu ook controle doen werkwilligheid .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2505
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 aug 2020 09:49

Sofie,
En als ge nu blijft werken op deze basis en onder tussen ander werk zoekt ( contract onbepaalde duur ); dan blijft u met alles in orde. Ook indien de huidige werkgever interim contract niet verlengt.
En zoals Lowie zegt : problemen met VDAB/RVA niet denkbeeldig = verder van huis.

Rustig daar blijven en een ernstige job zoeken.

Want indien het tegenvalt = geen lening of niet kunnen afbetalen.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 20 aug 2020 12:05

Kan TS in die job / functie geen sollicitatieverlof vragen?


Terug naar “Werkloosheid”