66% arbeidsongeschiktheid

Scania_Girl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

66% arbeidsongeschiktheid

#1 , 17 aug 2020 11:02

Beste,

Al vanaf mijn kindertijd heb ik problemen met mijn spieren en gewrichten (volgens de dokters Fybromyalgie & cvs).
Na enkele tijdelijke jobs te hebben gedaan, kwam ik terug op werkeloosheid,
na enkele afspraken bij vdab, kwamen zij tot de conclusie dat ik niet alle werk
kon doen, dus werd ik naar gtb gestuurd, een afdeling van vdab voor werkzoekende met ziekte.

Na hier enkele gesprekken te hebben gedaan, mocht ik via hun 1 dag meewerken als administratief bediende.
De dagen erna waren een ramp, mijn nek en rug zaten volledig geblokkeerd.
Toen ik dit melde bij mijn begeleidster, raadde zij me aan om mij ziek te melden via het ziekenfonds,
zo kwam ik vorig jaar op invaliditeit (66% arbeidsongeschiktheid)

Nu exact een jaar later moet ik op controle gaan bij het riziv,
die dokter meld mij dat ik waarschijnlijk nog zal blijven staan op invaliditeit omdat mijn fysiotherapeut nog
allerlei onderzoeken heeft aangevraagd bij de reumatoloog aangezien mijn bloeduitslag vrij slecht was.

Enkele dagen later krijg ik een brief in de bus "Kennisgeving einde arbeidsongeschiktheid",
Dus ik naar mijn huisarts en hij beweert dat ik te jong (33 jaar) ben om die 66% te mogen houden en dat fybromyalgie en cvs niet
aangenomen worden door het riziv en dat het daarom zinloos is om beroep aan te tekenen,
maar ik heb dagelijks verschrikkelijk veel pijnen en kan amper slapen,
laat staan dat ik voltijds/deeltijds kan gaan werken.

De vakbond raad me wel aan in beroep te gaan, ik weet niet meer wat ik moet doen.
Kunnen jullie me hier raad in geven ?

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 aug 2020 13:14

uw dokter heeft een punt met uw leeftijd in dit geval.
Maar ik raad u aan om zeker in beroep te gaan. Indien u zeker aan beide fibromyalgie en cvs lijdt; dan zou ik het niet zo maar te grabbel geven. Wel bijkomende onderzoeken laten doen en zeker in een erkend centrum.
https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... art_id=971

https://www.riziv.fgov.be/nl/themas/kos ... a-CVS.aspx

Aanmelding bij zulke centra had u al moeten doen ( uw huisdokter moet dit aanraden ). Hier zult u op allerhande zaken getest worden en zodoende kan er vastgesteld worden of u werkelijk een CVS-fibro patiënt bent.

Natuurlijk zal bij het Riziv uw leeftijd van belang zijn. Maar indien u echt niet normaal kunt presteren op een werk; en het centrum u erkent en de huisdokter en de therapeut u steunen met de nodige documenten; heeft u toch een kans.

Persoonlijk ken ik verschillende personen ( zoals in uw geval ) die deze 66% wel hebben verkregen MAAR MET DE NODIGE STEUN VAN UW ARTSEN. Doorbijten is belangrijk. Indien u die 66% invaliditeit niet krijgt, neem dan zeker ook contact op met het RVA voor 33% werkonbekwaamheid ( zal waarschijnlijk zeker toegekend worden ).

Schakel uw vakbond/mutualiteit ( juridische diensten ) om een beroep in te dienen.


Gegevens verstrekt op basis info TS
linken ter verduidelijking, info, en bronvermelding voor TS.

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 aug 2020 14:13

https://www.fibromyalgie.be
https://me-cvs.be/algemene-info/5-me-cvs

Een goede raad : laat u niet volproppen met voedingssupplementen, andulatietechnieken, powerplates ...

Voor uw ziekte bestaan er geen medicaties ( enkel pijnstillers ? ) dus kunnen kunstmatige middelen enkel bedoeld zijn
voor bepaalde kassen te spijzen.
U zult ook wel begrijpen dat als als er geen medicaties bestaan, en men de redenen en oorzaken van de aandoeningen niet kent, en
van alle kanten medicijnmannen, sjamanen opstaan.
Er zijn al verschillende professoren/heildokters ( zo gezegde deskundigen ) geschorst en verdwenen naar andere oorden.

Hoop dat er voor u een goede/positieve oplossing uit de bus komt.
Laat u omringen en steunen dier uw situatie kunnen inschatten en u positief ruggensteun geven ( want bij deze aandoeningen is het heel belangrijk ).

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 aug 2020 20:08

In ieder geval neem contact op met uw vakbond om uw dossier werkloosheid in orde te laten brengen in afwachting van het vonnis n.a.v. uw hoger beroep tegen uitsluiting invaliditeit. Het is immers belangrijk dat u zich verzekert van een inkomen en opbouw pensioen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Werkloosheid”