Werklooz

Kateryna
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werklooz

#1 , 20 jun 2020 18:21

Beste. Kan iemand vertelt mij recht op werkloozuitkering? Ik ben werklooz 3 maanden. Ik ben samenwonen met gezien. Tot diet moment mij man heeft geen werk. Vanaf volgende week hij beginen te werken voltijd. Ik heb kind, zij is mij ten laatste.
Mij vraag is heb ik recht op uitkering als mij man werkt? En welke bedraagt kan ik nu krijgen. Op diet moment mij dag bedraagt 51, 62 euro.
Bedaank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 20 jun 2020 18:50

of u recht heeft op werkloosheidsuitkering dient u best na te vragen bij uw vakbond (of hulpkas)

normaal heeft men pas recht op werkloosheidsuitkering als men X aantal tijd vast heeft gewerkt, hetzij voltijds of deeltijds.

of u man werkt of niet maakt daar geen verschil op, de uitkering word berekent per persoon en niet per gezin

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2020 18:55

Bij de bepaling van de hoogte van het bedrag aan werkloosheidsuitkeringen wordt er wel rekening gehouden met de gezinstoestand. Voor meer info kan u zich best wenden tot uw vakbond indien u bij een vakbond bent aangesloten of bij de Hulpkas in het andere geval.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

A'ntje
Berichten: 60

#4 , 21 jun 2020 12:57

Indien je ingeschreven bent als werkzoekend en aan de voorwaarden voldoet om werkloosheidsuitkering te verkrijgen, vraag je idd best bij je vakbond of bij de hulpkas wat je nog moet doen om je dossier in orde te brengen.

Terug naar “Werkloosheid”