Flexi-job corona werkloosheid

Michael Vermeulen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Flexi-job corona werkloosheid

#1 , 03 jun 2020 09:14

Hallo,

ik zou mij graag hier voor een flexi-job vacature willen kandidaat stellen.
Sinds half maart werk ik echter maar deeltijds (coronawerkloosheid). Ik las hier dat je minstens 4/5 moet werken (drie kwartalen). Kom ik dan nu in aanmerking? Iemand een idee?

Alvast bedankt

Groeten

Michaek

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2020 10:12

De corona werkloosheid telt mee als gewerkte dagen voor de flexi-jobs
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2020 13:47

De allerbelangrijkste vraag hier is. Geniet u momenteel aanvullende werkloosheidsvergoedingen COVID 19.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Michael Vermeulen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2020 19:34

Ik krijg een extra uitkering? Maar moet er niet gekeken worden naar de kwartalen dat ik wel 5/5 werkte?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jun 2020 21:03

Zoals Lowie al schreef, wordt de periode van COVID-19 aanzien als een voltijdse job indien je covid 19 werkloos werd in een voltijdse job en dus aan de voorwaarde van 4/5de voldoet.
Echter zolang u een uitkering geniet kan u niet gaan flexijobben. Dit lijkt met ook niet meer dan logisch.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

berenod
Berichten: 942

#6 , 03 jun 2020 21:38

U kan altijd gaan flexijobben, gesteld dat u voldoet aan de vereisten (4/5 3 kwartalen terug).

Wel moet u dan het document "Aangifte werkhervatting tijdens tijdelijke werkloosheid wegens coronavirus" invullen, er staan vakjes op van 1 tot 31 en van elke dag dat je gewerkt hebt in je flexi job moet je dat respectievelijke vakje aankruisen.

Voor die dag krijg je dan geen uitkering, zelfs al ga je maar één uurtje werken voor je flexijob (tenzij dat die in de essentiële sector zou zijn, maar als flexi job denk ik niet dat je in die sector zou werken)!

Dit document vindt u op de link hieronder:

https://i.postimg.cc/4dLNmG4p/cor-1.jpg
Laatst gewijzigd door berenod op 03 jun 2020 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

berenod
Berichten: 942

#7 , 03 jun 2020 21:41

En bijkomend, de dagen werkloosheid nu tellen wel degelijk mee om binnen 3 kwartalen te kwalificeren om te mogen werken onder het flexijob statuut.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 jun 2020 06:35

Maar als je een dag moet laten vallen om flexijob te doen is het zeker het sop de kool niet waard tenzij je zeer veel betaald word in je flexi, de meest flexi krijgen met moeite 12€ per uur , in de horeca nog minder
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Werkloosheid”