invaliditeitsuitkering en werk

Britt11
Topic Starter
Berichten: 21

invaliditeitsuitkering en werk

#1 , 15 mar 2020 16:31

hallo,

ik heb een invalidteitsuitkering en werk daarnaast 1 dag per week als bediende in een kleinhandel.
deze extra dag valt nu weg doordat de winkel zaterdag gesloten is door de coronacrisis. heb ik recht op een werkloosheidsuitkering voor die ene dag?
dank voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2020 17:05

Ik ga er van uit dat u werkt met toelating van de medisch adviseur. Kan u niet op een andere dag werken? Indien u reeds voor alle dagen een uitkering geniet zie ik niet in hoe u werkloosheidsuitkeringen hier nog bovenop zou kunnen krijgen. Ik denk dat u best even contact zoekt met uw vakbond om dit uit te klaren.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Britt11
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 15 mar 2020 17:07

ok bedankt

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 15 mar 2020 17:24

Iets meer informatie zal hier nodig zijn, denk ik.

Hoe is die ene werkdag?
Is dat bij het bedrijf waar u normaal werkzaam was, maar bent u bijvoorbeeld invalide verklaard voor bijvoorbeeld 80%, en als gevolg mag u 1 dag per week werken (en dit is dan op een zaterdag)?
Of bent u 100% invalide verklaart voor een bepaalde functie, en met akkoord van de adviseur oefent u een tweede job uit, 1 dag per week?

Britt11
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 15 mar 2020 17:29

ik ben 100% invalide verklaard en ik heb toestemming om 1 dag per week te werken. niet hetzelfde bedrijf als waar ik voordien werkte.

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 15 mar 2020 17:46

Corona hakt er zwaar op in. Mensen worden technisch werkloos met inkomensverlies tot gevolg, geannuleerde reizen worden veelal niet terugbetaald, de beurzen maken een duikvlucht van jewelste, horeca heeft geen inkomsten, etc.

Wat je vraag betreft zal je moeten kijken naar je arbeidsstatuut. Waarschijnlijk iets a la flexjob zodat er geen vervangingsinkomen aan te pas komt. Voorbehoud. Da is idd een zure appel om door te slikken zoals er zovelen zure appels moeten doorslikken.

jacodepapegaai
Berichten: 35

#7 , 19 mar 2020 20:51

Ik denk dat je geen werkloosheidsuitkering zal krijgen , doodgewoon omdat je geen 2 vervangingsinkomens kan combineren. Dat was zo een paar jaar geleden en ik denk niet dat dat ondertussen veranderd is. Best eens navragen bij mutualiteit of RVA ....

Terug naar “Werkloosheid”