Ontslag nemen - medische reden

Saarnel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen - medische reden

#1 , 03 mar 2020 23:51

Ik was vorig jaar werkonbekwaam van april tot oktober. Ik kreeg zowel van de fysiotherapeut als van de neuroloog te horen dat ik beter op zoek kon gaan naar een andere job. In september ging ik terug aan de slag omdat de klachten afgenomen waren. De laatste 2 maanden heb ik terug evenveel last. Nu heb ik begrepen van collega’s dat indien ik zelf ontslag neem, geen recht heb op een werkloosheidsvergoeding in de tijdspanne dat ik zonder job zit. Klopt dit? Zijn er andere opties?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2020 08:00

tijdelijke werkloosheid medische overmacht.

https://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwFic ... l9SNahKiMo
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

dobbel
Berichten: 54

#3 , 10 mar 2020 15:46

dit is niet volledig correct. de tijdelijke werkloosheid is er voor mensen die tijdelijk het werk niet kunnen hervatten. U kan een afspraak maken bij de arbeidsgeneesheer om te laten vaststellen dat u niet medisch geschikt bent om uw job verder uit te oefenen. uit de beslissing van de arbeidsgeneesheer kan dan een ontslag wegens medische overmacht voortkomen waardoor u wel recht heeft op een uitkering ( indien alle andere voorwaarden voldaan zijn)

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”