Werkloos na ontslag langdurig ziek

Mauber
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkloos na ontslag langdurig ziek

#1 , 17 feb 2020 14:30

Na 38 jaar deeltijds gewerkt te hebben waarvan de laatste jaren halftime werken gecombineerd met een kwart loopbaanonderbreking "landingsbaan" nu reeds meer dan één jaar ziek thuis. Ontslag wegens medisch ongeschikt dreigt. Wat als ik na de medische ongeschiktheid door de arbeidsgeneesheer uitgesproken ontslagen wordt door mijn werkgeven maar toch medisch "gezond genoeg" verklaard wordt door het ziekenfonds? Ik vermoed dat ik dan zal moeten gaan stempelen op 61 jarige leeftijd. Hoeveel bedraagt dan mijn werkloosheid uitkering? Ik mag in principe op pensioen op de leeftijd van 62,5 jaar, verandert deze datum door mijn werkloosheid? Telt deze periode van werkloosheid mee voor het pensioen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dobbel
Berichten: 54

#2 , 10 mar 2020 15:47

De hoogte van uw uitkering is afhankelijk van uw loon.de werkloosheidsperiode telt mee voor uw pensioen en heeft geen invloed op de datum van uw pensioen.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”